Hej Så vitt jag vet hanteras buggar och features på i princip samma sätt i Bugzilla. Är det nån som har någon erfarenhet av följande: jajja mensan... vi kör bugracker net på jobbet.. Jag har bestämt mig för Gemini från CounterSoft... Bugzilla var uppe på tapeten först men det kändes som ett oöverstigligt berg att få det att funka på windows och jag orkar verkligen inte sitta och läsa en massa manualer för att ens få igång nånting. Gemini tog väl ungefär 1 timme att få igång inkl nerladdning och då var det mest strul med msde som tog tid... Johan, OnTime.Bugg och feature rapportering/signering etc
Har börjat kolla lite grann på system för rapportering av buggar och önskningar av features. Har tittat lite grann på Bugzilla men är intresserad av andras åsikter? Nån som har erfarenheter av Bugzilla? Vad finns det för andra verktyg, gärna Open Source?
I nuläget kommer vi bara använda det internt så det behövs egentligen inget stöd för rapportering från t.ex. hemsida, men sånt är trevligt...
Hanterar Bugzilla buggar och features likadant eller på olika sätt? Sv: Bugg och feature rapportering/signering etc
Sv: Bugg och feature rapportering/signering etc
http://btnet.sourceforge.net/bugtrackernet.html
http://www.countersoft.com/Gemini.aspx?Sv: Bugg och feature rapportering/signering etc
lite väl primitivt men helt ok.
har inte fått liv i servicens för att hantera mail heller.
det jag saknar mest där är att kunna ha olika fält beroende på typ av bugg osv
//RogerSv: Bugg och feature rapportering/signering etc
Sv: Bugg och feature rapportering/signering etc
Återkom gärna med en artikel om hur man går till väga för att sätta upp och använda Gemini. Nu har du juh även utvärderat en del system och det vore också trevligt om denna utvärdering och slutsats kunde hitta in i artikeln. Denna typen av information är som gjort för att delas med i artikelformat :)Sv: Bugg och feature rapportering/signering etc
Gratis för enanvändare
Finns i Web och i Windowsversion
Har gratis Visual Studio integration.
Utökas med Webservice SDK (gratis)
/micke