Jag sitter snart på en kravspecifikation som jag själv har försökt knåpa ihop. Är du intresserad att Hej, Ok. Det är en relativt detaljerad kravspecifikation på ca 810 A4-sidor. <b>Ok. Det är en relativt detaljerad kravspecifikation på ca 810 A4-sidor. Förlåt, förlåt, förlåt. Tänk vad en "nolla" kan ställa till med. Förlåt, förlåt, förlåt. Tänk vad en "nolla" kan ställa till med. Förlåt, förlåt, förlåt. Tänk vad en "nolla" kan ställa till med. Hej, Projektets början torde bli kring siata januari-färdigställande i slutet av februari. Hej,Intresserad av att arbeta efter en kravspecifikation?
hjälpa mig utveckla detta program enligt den kravspecifikationen så hör av dig omgående. En viss ersättning kommer kunna betalas ut, dock inga stora pengar. Kortfattat består den av utveckling av ett VB.Net Standard projekt, där tonvikt läggs på kodskrivandet, ej på gränssnitte.
Hör av dig på e-post eller nåt.
MVH
RilleSv: Intresserad av att arbeta efter en kravspecifikation?
Detta var en ovanligt vag beskrvining...en kravbeskrivning finns för ALLA projekt. Även om den ibland består av endast en mening!
Kan du tala om vad det rör sig om för typ av projekt? Hur mycket arbete beräknas det vara? När skall det påbörjas respektive vara klart? Osv... Ju mer detaljer desto bättre.
// JohanSv:Intresserad av att arbeta efter en kravspecifikation?
Kortfattat skall programmet vara ett frågesportprogram på ca 400st frågor.
Vid varje frågesession skall ett antal slumpvisa frågor väljas ut.
1st Startformulär, ca 400 frågeformulär (fönster), 1st resultatformulär + en del MessageBiox-rutor kommer programmet bestå av.
Tonvikt skall läggas vid kodskrivning med tydliga förklaringar hur koden arbetar, och felhantering, gränssnittet skall i efterhand, när projektet är överlämnat, finjusteras i detalj av mig.
Van programmera gör detta uppskattningsvis på ca15 timmar.
Medium 30 tim.
Låg 24355415 timmar...
MVH
Van programmera gör detta uppskattningsvis på ca15 timmar.
Medium 30 tim.
Låg 24355415 timmar...
<b>
Låt oss anta att denna detaljerade spec kräver att man faktiskt läser igenom hela specen. Ägnar man varje sida 10 minuter i genomsnitt så blir det 135 timmar och det ger att ägnar man varje sida 1 minut så blir det 13,5 timmar.
<b>1st Startformulär, ca 400 frågeformulär (fönster), 1st resultatformulär + en del MessageBiox-rutor kommer programmet bestå av.
<b>
Bara uppgiften att göra 400 frågeformulär tar en bra stund...
Att säga att det skall ta 15 timmar för någon att sätta sig in i och förstå det, utveckla, buggfixa samt leverera det är naivt om det skall göras med 400 frågeformulär och hållas på någon som helst professionell nivå. T ex så gör uppgiften att det skall vara 400 frågeformulär mig väldigt kritisk och fundersam över hur pass bra specen egentligen är. Ett bättre alternativ är att speca upp vilka typer av frågor och svar man har (fritextsvar, multisvar, ett svar av x antal alternativ osv) och sedan enbart bygga dem och lägga frågorna i en databas tillsammans med vilken typ av frågor det är. Det ger 3-4 olika typer av formulär som läser upp frågor och svarsalternativ från databasen.Sv:Intresserad av att arbeta efter en kravspecifikation?
Det skall ju vara 8st A4sidor, inte 810 st.....
Låter det nu lite rimligare..??
Du har rätt i att formulär/frågehanteringen säkert kan göras om, kravspecifikationen i sig
är skriven så att utvecklaren kan välja olika utvecklingslösninger på samma problem.
Hör av dig igen.
MVH
RilleSv:Intresserad av att arbeta efter en kravspecifikation?
Du har rätt i att formulär/frågehanteringen säkert kan göras om, kravspecifikationen i sig
är skriven så att utvecklaren kan välja olika utvecklingslösninger på samma problem.
Hör av dig igen.
MVH
RilleSv:Intresserad av att arbeta efter en kravspecifikation?
Hör av dig igen.
MVH
Jag är intresserad av detta, men jag vill gärna veta lite när det är tänkt att påbörjas respektive när det skall vara klart. Kan du maila mig?
Dessutom vill jag veta hur du hade tänkt att ett eventuellt kontrakt skall se ut. Notera att det innefattar t.ex. äganderätt till olika delar, support osv.
Mvh,
Johan
johan @ adsolvo . seSv:Intresserad av att arbeta efter en kravspecifikation?
Alla detaljer står i specifikationen.
Dock kan sägas att "hela" applikationen ej behöver göras klar,
Egenskapsdetaljer för objekt mm. behöver ej vara fullständigiga.
Docka skall all kod vara komplett.
Vilken form av ersättning vill du ha..??
MVH
Rille.Sv: Intresserad av att arbeta efter en kravspecifikation?
Jag är fortfarande sugen så jag tycker vi tar och för diskussionen vidare privat. Maila mig gärna så får du mitt telenr. (Jag vill ej ha mitt telenumemr här i forumet då det lätt kan missbrukas.)
> Vilken form av ersättning vill du ha..??
Detta beror helt och hållet på vad som framgår av kravspecen (då jag gärna vill göra min egen bedömning av hur komplicerat det är), och hur äganderätt, support mm skall hanteras. Oavsett så tror jag nog vi skall kunna komma överens om du inte har helt orimliga förväntningar. Som sagt, maila mig gärna.
Mvh,
Johan
Johan @ AdSolvo . se