Hejsan alla glada projektledare och blivande sådana! Hej, Hej Johan! Lugn, Johan Hydén,Projektledning i allmänhet
Jag kommer snart att ta tag i denna sida (såväl som riskhanteringen).
Jag kommer att lägga upp artiklar om projekt i allmänhet och projektledning i synnerhet.
Jag håller sedan flera år kurser i projektarbete och då är det oftast dessa fyra kurser:
Grundläggande projektledning
Avancerad projektledning
Projektmedarbetarutbildning
Utbildning av beställare i projekt
Jag brukar hålla öppna kurser i Helsingborg (av många olika anledningar) trots att jag är Stockholmare, men jag har fått några förfrågningar om att köra även i Stockholm. Om det finns intresse så kommer jag att starta i höst med dessa utbildningar.
Om någon har några frågor - kontakta mig, antingen här eller via mail - johan@kamp.se
Jag kommer snart tillbaka med mer information, men jag vill ändå ställa en fråga:
Vad är en projektskurk för er (en projektskurk är en företeelse som kan stjälpa ett projekt)?
Vänliga hälsningar
Johan Hydén, RUM (Rådgivare, Utbildare, Mentor) inom ledarskap, projektledning och riskhantering
KAMP Företagsutveckling ABSv: Projektledning i allmänhet
Detta ser jag verkligen fram emot, speciellt inom det område som du betecknar som "Utbildning av beställare i projekt" där jag ofta har problem själv...
Att du sedan håller till i Helsingborg är intressant eftersom jag själv finns i denna underbara stad. Kör du även företagsinterna presentationer? Det finns kanske en öppning för att köpa din tid en dag eller så för mig och mina kollegor?
// JohanSv:Projektledning i allmänhet
Det skulle gå alldeles utmärkt. Du kan kontakta mig via mail - johan@kamp.se - eller på min mobiltelefon 0705-27 03 31.
Det du beskriver är tyvärr inget unikt, utan den bristande beställakompetensen är generellt ett stort problem i väldigt många organisationer.
Ha det så bra
Vi hörs
Vänliga hälsningar
Johan HSv: Projektledning i allmänhet
Jag stod inte med plånboken i handen och tänkte skyffla iväg pengar i all hast...
Det finns många på marknaden som föreläser om samam eller liknande ämnen. Först upp till bevis (med dina artiklar) vad du går för, sedan väcker du kanske tillräckligt stort intresse för att snacka vidare affärer.
Som sagt behovet finns, nu återstår att hitta rätt leverantör med också rätt form och tidpunkt för det hela. Det kan bli snart, det kan bli om ett år eller så.
// JohanSv: Projektledning i allmänhet
Väldigt trevligt att ha dig på pellesoft. När du är i Helsingborg någon gång så hojta gärna till om du har en lucka över lunch eller liknande.