Hej! Det beror lite granna på vilken typ av information och funktioner som projektmedlemmarna efterfrågar. Som sagt projectplace.com eller den Svenska http://www.projektplatsen.se/ där kan du lägga upp ett eget testprojekt, har för mig att du kan ha det i 20 dagar och att du har 50 MB lagringsutrymme under tiden. Finns mycket bra funktioner på denna plats. www.microsoft.com/msf detta är microsoft ideer ang driva projekt, dessa ideer anväder sig team system av. Gå till denna sida och hitta deras whitepaper ang detta och du har en mycket god grund i hur att strukturera ett projekt, vilket projekt "data" projekt som helst. Du kan använda dessa ideer även om det inte är ett "microsoft" projekt. System för projektledning
Jag har just börjat på ett företag som gör specialmaskiner, dvs varje masking är kundspecifik, och där jag står för programmeringen. I ett projekt ingår utveckling inom mekanik, el, hydralik, programmering.
Företaget har ingen projekthantering/ledning utan allt görs på "lösa boliner" och där all info finns hos specifika personer i projekten. Personerna sitter utspridda över Sverige samt även i Tyskland och Italien.
Jag skulle behöva förslag på system för att kunna hantera projekt av denna typ.
Jag inser att ett system inte kommer att lösa våra problem, men det är i alla fall ett steg i rätt riktning.
// AndersSv: System för projektledning
Du har ju alltid projectplace.com där du ganska enkelt kan organisera upp ett internationellt projekt.
Basecamp är också ett smidigt och snyggt alternativ (www.basecamphq.com).
I förlängningen kanske ni bör fundera på att införskaffa en sharepointlicens.
Skriv gärna mer om vad olika projektmedlemmar efterfrågar så kan man kanske förfina de möjliga alternativen.Sv:System för projektledning
Sv: System för projektledning
Tror att white papers finns under version 3, hitta process guidelines, team guidelinse, risk assement, etc..