Hejsan, jag har gjort en enkel webshop, jag vill föra över ordrarna till spcs (eller annan liknande program, ge förslag?) för att kunna skapa fakturor. Jag vill givetvis komma undan så billigt som möjligt och det där api:et verkar inte vara så lysande. Finns det andra metoder att överföra, SIE-filer? Skriva direkt till databasen till spcs? Jag har gjort många sådana kopplingar (professionellt). Du måste använda API:et. Enda alternativet är att skriva direkt i databasen men det är ganska vanskligt eftersom det är lätt att missa att uppdatera någon tabell (dessutom kan man få låsningsproblem). Grymt snabba svar här :D SIE kan bara föra över bokföringsverifikationer, saldon mm. ok, nej jag gör systemet åt mig själv, så jag kan ju välja fritt :D Jag har pratat med andra ekonomisystems försäljare, hur sjutton har de tänkt sig att man ska kunna importera fakturor mha. sie? De säger att det ska vara möjligt. Precis som du säger, så är det ju inte riktigt till för det vad jag vet. >Man kanske få skaffa sig det där api:t iallafall? Koppling mellan ebutik och spcs
Sv: Koppling mellan ebutik och spcs
Dessutom bör du tänka lite mer på vilken information du vill ha över. Kanske vill kunden ha artikelregistret i SPCS och överföring av lagersaldo till webshoppen mm.Sv:Koppling mellan ebutik och spcs
Nej jag vill bara ha över ordrarna så jag kan skapa fakturor, vill inte ha någon kommunikation från spcs till webshoppen, eftersom jag bara ha en produkt men kommer få många ordrar vill jag inte skriva in det manuellt i spcs. Finns det något annat än spcs som rekommenderas.
Pratade med någon annan leverantör av ekonomiprogram som sa att det var möjligt att överföra via SIE-filerna? Alltså att webshoppen genererar en sie fil som man sedan imoporterar till ekonomiprogrammet, men vad jag kan se i spec. för sie så framgör inte sådant där? Sv: Koppling mellan ebutik och spcs
Är det inte bättre att kolla vad kunden har för faktureringssystem. SPCS är vanligast bland små företag men Hogia är också vanligt. Förvånandsvärt många har gamla dossystem eller hemsnickrade program.
Det är lättare att importera fakturor till Hogia men personligen tycker jag SPCS är bättre som ekonomiprogram.Sv:Koppling mellan ebutik och spcs
Man kanske få skaffa sig det där api:t iallafall? Sv: Koppling mellan ebutik och spcs
Eller också anlitar du mig :-)