Behöver knyta kreditupplysning till ett projekt. Har tidigare endast erfarenhet av ACME, men de gick det ju inte så bra för. Någon som har tips på någon bra tjänst? Det skall vara ganska smidigt att knyta den till ett .net projekt. Kostnaden är inte av största betydelse här utan tillgänglighet, lätt att implementera och snabba upplysningar prioriteras. Jag sökte på "kreditupplysning" i google och fick en massa företag som erbjuder den tjänsten. Ok, tack för det, creditsafe verkar enl deras hemsida vara något som jag söker....men vad google oftast inte talar om är om det är lätt att implementera, tillgänglighet, pris etc. Alltså jag vill gärna få ta del av lite erfarenheter av olika kreditföretag och deras tjänster.Kreditupplysningstjänst
Kollade lite på UC Web Services som uc.se tillhandahåller. Kan det vara något?
'
[edit] borde finnas något forum för webbtjänster...[/edit]Sv: Kreditupplysningstjänst
En som ringer till mig då och då är www.creditsafe.se. Har aldrig använt dem men har för mig att de snackade om nån webbservice där man kan hämta informationen.Sv:Kreditupplysningstjänst
Har ingen större lust att ringa runt. Risken att hamna i något register vill jag inte ta. Nog med försäljare som ringer.