Hej! Hej, föreslår att du tar kontakt med ett konsultbolag i S-vall och frågar om du inte kan få vara med i ett av deras projekt. Vilken väg för att få tillgång till dokumentation?
Jag tänkte skriva en c-uppsats om hur kravspecifikationen används. Problemområdet är fortfarande inte exakt bestämt, men man kan säga att det ska rikta in sig på _hur_ man använder en bra kravspecifikation för att få ett system som uppfyller kravspecifikationen så bra som möjligt. Antar att det är själva implementeringen (populärt ord inom branschen) av kravspecen jag vill studera närmare.
Men, problemet är ju att jag måste ha tillgång till dokumentation från olika projekt för att jämföra och se hur man gått tillväga samt för att kunna få en bild av hur bra det slutliga systemet egentligen blev (alltså hur bra den första versionen blev, den som sattes i drift). Den dokumentationen antar jag att systemutvecklarna inte gärna delar med sig av...!? Har någon tips på hur och var jag kan få sådan information?
Jag tar gärna emot synpunkter från er med inblick i denna fas av systemutvecklingen. Ha i åtanke att jag pluggar och kanske inte är så insatt i allt, dvs. rätta mig gärna om jag har fel men ge mig inte pikar om min okunskap.
Tack på förhand.
//Maria :-)Sv: Vilken väg för att få tillgång till dokumentation?