Är det någon som kan komma på en bra beskrivande arbetstitel på en roll som innefattar följande delar: projektledning, systemutveckling, teknisk coaching och teknisk arkitektur? Kanske du hittar något här: http://www.scb.se/Pages/List____259304.aspx ? Tack för feedbacken. Senior systemutvecklare är nog det som kommer närmast. Jag gör ganska exakt de grejerna, fast med ett tätare teknikfokus och mindre projektledning, och har fått titeln "utvecklingsansvarig" (vi är ett ganska litet företag). Fast det kanske inte är så bra om det finns många på företaget. Instämmer, var också "Utvecklingsansvarig" tidigare.Bra beskrivande arbetstitel?
Sv: Bra beskrivande arbetstitel?
Sv:Bra beskrivande arbetstitel?
Sv: Bra beskrivande arbetstitel?
Sen kan jag ju tycka att detta titeljagande som finns inom it känns lite överdrivet - det är som att folk känner att it är lite bluff jämfört med andra akademiska områden, och därför måste hitta på roller och titlar för att det ska verka coolare. Bara ordet "systemutvecklare" är lite väl överdrivet. "Programmerare" räcker väl - kundkontakten/analysen/designen är ju underförstådd, det finns väl knappast någon som "bara programmerar" längre?Sv:Bra beskrivande arbetstitel?
Nu har jag aldrig arbetat på ett riktigt stort företag, men den extrema titel och rolluppdelningen känns väldigt "corporate america" för mej...