Vad vinner jag på o ha systemutveckling med Kravtabeller, UCdiaggram o flödesscheman mot att bara sätta mig o programmera på en gång? Beror nog lite på vilken omfattning det gäller. Om du jobbar själv eller om ni är flera personer. Om jag tillhör en grupp på till expel 5 till tio personer eller fler.Sstemutvecklingesn vara eller icke vara
Enligt Vattenfallsmodellen
Rup
Eller agila metoder
////TobbenSv: Sstemutvecklingesn vara eller icke vara
Mycket av det du nämner är ju grunden till förutsättningarna för dig. Har du allting klart och kunden eller mottagaren har godkänt dina tankar, tekniker och lösningar är det ju kanske inte så mycket du behöver göra för att förtydliga detta. Slutligen, dokumentation. Har du redan byggt upp detta så behöver du inte dokumentera så mycket senare utan då är det mesta redan klart.
Så, frågan bör nästan ställastill dig och den du arbetar medSv:Sstemutvecklingesn vara eller icke vara
Sen säger min lärare att man har det för att andra ska kunna se vad jag o dom andra i min grupp har gjort idag om till exempel 5 år beroende på om dokumentationen på projektet gått till kunden.
Anders