Hej! Kan du inte använda Window Integrated Security till detta.Läsa av användare i AD:et?
Har stött på ett problem i samband med en utveckling. Ska göra ett intranät åt en kund som vill styra delar av innehållet beroende på vem som är inloggad på OS:et, en typ av personifiering av innehållet. Så jag är ute efter att läsa av användaren från Active Directoryet. Dom har Windows 2000 och utvecklingen sker på IIS 5, SQL-server, VBscript i ASP, ej .NET. Läste om LDAP... men fick inget grepp om det. Någon som vet något mer, finns det någon komponent att ta hjälp av? Eller finns det någonstans att läsa mer?
Hjälp tack! :)
/AnnaSv: Läsa av användare i AD:et?
Jag gjorde det då jag skulle göra en internsite på ett företag med 30 anställda. Eftersom det skulle ligga innanför brandväggar och liknande så gick det bra. Hade bara personen loggat in i sin dator så kunde jag läsa av vem det var och samtidigt godkänna det som inloggning i min applikation.
Jag kommer dock inte ihåg hur jag gjorde det i VB6 ASP men det tror jag att du kanske kan hitta själv.
Jag hoppas slutligen att jag förstått vad du är ute efter och att det går bra medditt projekt även om du inte ska göra det i .NET *flin*
//Mikael.NET