Hej Detta kanske är till någon hjälp? Hej Har du testat med flera ramar, alltså flera tabel:s i varandra och att man tex. centrerar i den yttre och hanterar vänster/höger/upp/ner i den inre ramen. Pust... nu är det löst... Läggt till en cell sist i tabellen med bilderna utan att ange bredd för den.Fråga ang <table>
antagligen en enkel fråga... men;
Jag har gjort ett grafiskt ramverk som lagts i en html-tabell. Detta skall utgöra ansiktet utåt på siten och inom detta skall innehållet placeras. Jag varvar <tr><td> med bilder och backgrounds... nu är det så att jag vill att ramverket, dvs tabellen, skall maximeras utifrån besökarens browser.. allt fungerar men fel <td> expanderar och det grafiska glider isär... förstår ni...
något tips?
Mvh
JohanSv: Fråga ang <table>
<code>
<HTML>
<HEAD>
<STYLE type="text/css">
BODY
{
margin: 0px;
}
TABLE.Frame
{
height: 100%;
width: 100%;
}
TD
{
vertical-align: top;
}
TD.LeftBar
{
width: 100px;
}
TD.TopBar
{
height: 50px;
}
</STYLE>
</HEAD>
<BODY>
<TABLE class="Frame">
<TR><TD class="LeftBar TopBar" style="background-color: red">A</TD><TD class="TopBar" style="background-color: green">B</TD></TR>
<TR><TD class="LeftBar" style="background-color: blue">C</TD><TD style="background-color: yellow">D</TD></TR>
</TABLE>
</BODY>
</HTML>
</code>Sv: Fråga ang <table>
nej... det fungerar inte riktigt..
allt blir som det ska dvs tabellen håller ihop snyggt o prydligt men om jag
definierar en tabell inne i tabellen med en cel (som ser ut att vara hel..) och skriver text så fungerar det tills tecknen passerar gränsen för hur stor den skulle ha varit utan att vara expanderad, äh.. kolla bilderna;
http://www.prsoft.se/bilder/bld1.jpg
http://www.prsoft.se/bilder/bld2.jpg
pls.. någon - blir galen!
Mvh
Tex.
<code>
<table aling=center align=middle width=* width=100%>
<tr>
<td>
<table width=150px>
<tr>
<td>
Text i centrum
<td>
<tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
</code>
/JohanSv: Fråga ang <table>
html-tabeller är ingen lek.... snyggt när det fungerar..
tack ni som bidragit..
Mvh
Svårt att hjälpa dig om du inte visar din kod.