När jag kopplar upp med mina föräldrars dator så kommer det upp meddelande där det står ungefär: När det kommer upp: Var lite snabb och skriv [win]+[r] (kör) och skriv: shutdown -a[enter] så avbryts avstängninge, bra sätt att vinna tid på... Tips: Uppdatera ditt Windows. Enklast bli att gå in på www.windowsupdate.com och installera alla kritiska uppdateringar (inkl. servicepack 1). Nu är det fixat, mina föräldrar är inte så hajj, på datorer och har därför missat både att uppgradera Windows och antivirusprogrammet. Men jag satt i helgen och fixade det hela, så nu är saken fix. Tack så mycket.ÄR det ett virus??
Remote Procedure Call (rpc) avsluslutades oväntat och måste nu starta om datorn.
Sen startas datorn om efer 60sek. När jag sökte på internet så fick jag upp lite information där det stog att man antagligen har fått dataviruset Blaster tror jag det var.Datorn har av någon anledning inget antivirusprogram ännu, ska fixa det i helgen.
Nu undrar jag om det är virus eller om det kan vara något annat fel. Och i vilket fall, hur löser jag det, man kan ju inte vara på internet i mer än i ett par sekunder, så det är ju svårt att ladda ner något.Sv: ÄR det ett virus??
Sv: ÄR det ett virus??
Många av dessa uppdateringar sätter stopp för mask-virus i stil med Blaster och hans alla kusiner.Sv: ÄR det ett virus??