Jag håller på att sätta upp en Win 2000 server där jag hade tänkt att köra min hemsida. Kan jag inte bara ändra ip adressen hos min domän leverantör då min ip adress på servern ändras? Detta gör den enbart då jag startar om datorn och detta kanske sker 1 gång i månaden högst. Om jag gör detta slipper jag använda mig av en Dyndns. > <b>Kan jag inte bara ändra ip adressen hos min domän leverantör då min ip adress på servern ändras?</b> Jag skulel nog rekommendera Norton Antivirus Enterprise Edition om du planerar att köra en egen server hemma. Som brandvägg så bör du nog kolla på en hårdvaru-baserad istället för en mjukvaru-baserad. Kan ju bli hyfsat fel om ngn får "ditt" IP och den personen också kör webserver, om det då tar upp till 72 timmar är det inte så kul....En fråga om DynamiskaIP
(Någon som vet en bra brandvägg/virusprogram för win 200 server?)
Mvh Henrik LSv: En fråga om DynamiskaIP
Visst, detta går bra. Men, det kan ta upp till 72 timmar innan informationen om ändingen slår igenom på andra DNSer. DynDNS har nog en betydligt kortare chache-tid, vilket gör att en ändring slår igenom fortare. Men går, det gör det.Sv: En fråga om DynamiskaIP
Just det ja.. Se till att installera alla möjliga patchar som finns för operativsystemet innan du lägger ut servern "skarpt".Sv: En fråga om DynamiskaIP
Det går att köra en egen domän på liknande tjänster, www.dns2go.com den använder jag, egen .com domän. Domänen har jag köpt av spray, kostar 169:- för domänen samt 100-200 för dns2go per år. Funkar kanon!