Hejsan allesammans. Det finns två lösningar och det handlar främst om säkerheten att ingen annan skall kunna komma åt den fil du laddar ner. Först handlar det om att du har två lösningar. Dels en där man helt enkelt har filen i databas så ingen kan nå den utan att ha länken och då läses den ut och sänds till dig. Den andra varianten är att placera filen i en katalog som är lösenordsskyddad, men kan hämtas med den speciella länken. Secure Socker Layer, dvs. kryptering. Stöds av de flesta webbservrar... Jaha jaja Äntligen något jag vet vad det är *ler'Hämta en fil säkert som man betalt för via internet
Jag undrar om någon vänlig själ har lust att hjälpa mig med ett problem jag har.
Min fråga lyder så här.
Jag köpte en zippad fil (webbdesign) via paypal och så fort jag hade betalat kom det ett mail till mig genom min paypal mailadress i vilken det var en länk till det ställe jag kunde ladda ner denna fil på en hemsida. Säkert inte så svårt för den som kan, men för mig en hel vetenskap.
Hur gör man för att det skall fungera som ovanstående exempel och vad krävs?
Vänligen tacksam för svar
Kjell
P.s denna tråd har garanterat hamnat fel´då jag inte vet vilket forum det skall ligga under :)Sv: Hjäälp!! Kan ingenting :)
Det du behöver är någon form av betalningsrutin, så när ev kund har betalat så triggas det ett mail med en länk dit de kan ladda hem filen, eller att du själv sitter och går igenom de betalningar som gjorts och mailar iväg en länk dit de kan ladda hem filen.
Mitt lilla bidrag.
//Anna-KarinSv: Hjäälp!! Kan ingenting :)
Sv: Hjäälp!! Kan ingenting :)
Sv: Hjäälp!! Kan ingenting :)
Får jag fråga en liten sak till dig.
Ser du koden här?
>>
assign posted variables to local variables
Item_name = Request.Form("item_name")
Item_number = Request.Form("item_number")
Payment_status = Request.Form("payment_status")
Payment_amount = Request.Form("mc_gross")
Payment_currency = Request.Form("mc_currency")
Txn_id = Request.Form("txn_id")
Receiver_email = Request.Form("receiver_email")
Payer_email = Request.Form("payer_email") <<
Jag har olika värden jag skall peta in men ska jag ta bort då exempelvis item_name
och istället skriva in vad jag har döpt saken till, exempel blomvas?
I övrigt så hoppas jag att du får en bra dag..