Hej! Är det datorn som låser sig eller blir du bara nedkopplad? Har du kollat på Systemegenskaper>Start och återställning. Där på mitten så står det Systemfel USB-modem?? D-Link?? Tror absolut inte att du har samma problem som jag hade förut. Men i alla fall så hände ungefär samma sak för mig. När jag hade vart ute på nätet någon eller några timmar så blev jag nerkopplad och jag var tvungen att starta om datorn X antal gånger för att få det å funka. Anledningen var att jag hade placerat routern på mitt adslmodem för att spara plats ;) Så antagligen blev routern å modemet för varma så de slutade fungera tills de hade kylt ner sig. När jag flyttade routernoch la den bredvid modemet istället fungerade mitt internet till 100% :) Tror dock jag är ensam om detta klantiga misstag.avbruten internetuppkoppling
Jag har problem med min adsl-uppkoppling. Jag tror att det är Internet Expolrer 6.0 som spökar. När jag har varit inne på nätet några timmar låser sig hänger sig internet och jag får starta om datorn. Jag har bara ett telefonuttag och det är rätt kopplat. Vad kan felet vara?
Förutsättningar:
Adsl: Spray
Operativsystem: xp (sp1)
Webbläsare: Internet Explorer 6.0 (sp1)Sv: avbruten internetuppkoppling
Om det är datorn som hänger sig kan det bero på i princip vad som helst, men om det bara är så att du blir nedkopplad kan du kanske lösa det med någon form av "connection keeper".Sv: avbruten internetuppkoppling
och om det finns en bock i Starta om automatiskt så kan det just hända det du råkat ut för.Sv: avbruten internetuppkoppling
Har för mig att jag läst ngt om det hänger sig, kanske en firmware uppdatering kan hjälpa?Sv: avbruten internetuppkoppling