Hej! IIS är stabilt. Windows NT* är stabilt. Det finns webbplatser med hundratusentals besökare som kör IIS/Windows. Jag tror ditt problem ligger någonannanstans än just IIS. Jag har provat på 3 olika servrar, både 2000 adv. server och Win Server 2003 och jag får felet "IIS Worker process failed" och några minuter senare låser sig IIS:en. Det skulle det kunna vara, men det skulle vara konstigt. "Fan jag har haft tre Volvo och krockat med varenda en. Funderar på att skaffa en annan bil, är SAAB bra?" >Niklas: > <b>Är det någon som har något vettigt att säga?</b> Servern har de patchar som ingår i windows update, finns det fler utöver dessa? > <b>Servern har de patchar som ingår i windows update, finns det fler utöver dessa?</b> Var hittar man dessa patchar? Är inte så inne på ämnet utan jag kör bara en liten server lokalt för utveckling men kan ju vara skönt att ha den så säker som möjligt iallafall, nu har jag bara det som fäljer med windows update. <b>Har du provat att köra med enbart statiska HTML-sidor?</b> Anledningen till att det är så svårt att gissa beror på att du varken visar kod eller ger oss något konkret felmeddelande. Det är som att gissa vad syntax error betyder - med andra ord omöjligt. Du får börja med en grundlig felsökning. >> <b>Vilka error/warnings får du i Event Viewer?</b>Motsvarighet till IIS
Finns det någon bra Web-Server som stödjer det som IIS gör (ASP/COM etc) men som är stabil. Jag har tröttnat på att starta om IIS:en nu....Sv: Motsvarighet till IIS
Sv: Motsvarighet till IIS
Av det drar jag slutsatsen att det är IIS:en som spökar.
Eller det kanske är någon annan som har ett förslag?Sv: Motsvarighet till IIS
Jag gör 3-4 SQL requests och 1 COM anrop på ASP sidorna.
Vad är det som krachar IIS Workern??Sv: Motsvarighet till IIS
Problemet kan ju ligga i en massa grejer, och det vet jag utan att ha nån närmare kunskap på området...Sv: Motsvarighet till IIS
Har du patchat upp för Code Red, Nimda, Blaster osv?
Kollat så att du inte har något virus eller annat skit på burken.
De få gånger IIS har strulat för mig så beror det på att jag glömt att stänga kopplingarna till databasen, eller inte sett till att stoppa för diverse otyg.
//Anna-KarinSv: Motsvarighet till IIS
>"Fan jag har haft tre Volvo och krockat med varenda en. Funderar på att skaffa en >annan bil, är SAAB bra?"
Det är väl knappast samma sak, om tex centrallåset har hängt sig i dina 3 olika volvobilar så att du inte kommer in när du verkligen behöver det. Då kanske du hade övervägt att titta på ett annat bilmärke, eller?
Anledningen till denna tråd var att orientera mig i vilka andra server-app som kan möta IIS som web-server.
Är det någon som har råkat ut för IIS Worker process fel mer än jag?Sv: Motsvarighet till IIS
Har du provat att köra med enbart statiska HTML-sidor?
Vilka error/warnings får du i Event Viewer?
Har servern de senaste patcharna?Sv: Motsvarighet till IIS
Det finns fler, men de är för 1) utöver OS och IIS, eller 2) för specifika fel.
De andra frågorna jag ställde?Sv: Motsvarighet till IIS
Ja, fortfarande samma fel
<b>Vilka error/warnings får du i Event Viewer?</b>
Faulting application w3wp.exe, version 6.0.3790.0, faulting module unknown, version 0.0.0.0, fault address 0x00000000. For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. Sv: Motsvarighet till IIS
1. Ta bort det sista anropet, dvs com-anropet, fungerar det då?
2. Ta bort nästa, och nästa del tills du får det att lira. Då har du fått reda på vilken sektion som smäller och kan koncentrera dig på det.
3. Surfa via webbservern och se om du får mer detaljerade felmeddelanden
4. Jag tror det kan vara com-anropet alternativt att du i din kod använder ../ som sökvägar och jag har hört att relativa sökvägar i win2003 måste utgå från roten i alla lägen men vet inte om detta ger dig dessa fel du förklarar.
5. Du får även se till att börja skriva on error resume next - och där i fånga alla ev fel som kan tänkas uppstå för att i sin tur börja logga felen och se var de uppstår och vad de ger för fel.
6. Ett com-anrop i en vb-dll ? I så fall, testa att installera vb6 på en server och kompilera och kör där. Det är inte alls omöjligt att dll:en i den version du använt inte matchar alla anrop 100% utan du måste fånga dessa fel i ditt com-objekt eller använda referenser till en annan dll.
7. Som du märker finns det en mängd felkällor, bara att försöka plöja igenom dessa en och en och ta det systematiskt. Det kan ju vara com-objektet, anrop till databas, relativa sökvägar, annat externt program, eller programkod i vilket språk detta nu är skrivet, men förmodar asp eller asp.net
Lycka tillSv: Motsvarighet till IIS
> <b>Faulting application w3wp.exe, version 6.0.3790.0, faulting module unknown, version 0.0.0.0, fault address 0x00000000. For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. </b>
Detta är inget skoj fel. Lite sökning på Google Groups ger följande trådar som verkar vara nyttiga.
<URL:http://groups.google.com/groups?hl=sv&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=081901c367b3%245b41ed40%24a501280a%40phx.gbl&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3DFaulting%2Bapplication%2Bw3wp.exe,%2Bversion%2B6.0.3790.0,%2Bfaulting%2Bmodule%2Bunknown,%2Bversion%2B0.0.0.0,%2Bfault%2Baddress%2B0x00000000%26hl%3Dsv%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3D081901c367b3%25245b41ed40%2524a501280a%2540phx.gbl%26rnum%3D1>
<URL:http://groups.google.com/groups?hl=sv&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=62A19873-353A-491E-953A-830001611AC0%40microsoft.com&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3DFaulting%2Bapplication%2Bw3wp.exe,%2Bversion%2B6.0.3790.0,%2Bfaulting%2Bmodule%2Bunknown,%2Bversion%2B0.0.0.0,%2Bfault%2Baddress%2B0x00000000%26hl%3Dsv%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26selm%3D62A19873-353A-491E-953A-830001611AC0%2540microsoft.com%26rnum%3D2>
Du behöver nog ge en hel del mer information än vad du har gjort. vad utöver en defaultinstallation av Win2003/IIS har du gjort? Flera websiter? Vilka konfigurationer? Tredjepartskomponenter osv. Fick du detta felet direkt när din server/IIS var nyinstallerad? Eller har det kommit med tiden?
Jag är nästan helt säker på att det är någon komponent som kraschar och inte IIS själv.