Är det någon som vet om det finns något bra program som man kan använda sig av när ens modem har blivit kapat. En bekant till mig har fått sitt modemkapat. När han tittade vilket telefon nummer datorn ringer upp upptäckte han att det inte var det rätta. Han tänkte först att rensa hela dator men jag lovade att jag skulle höra mig för på pellesoft först. Gå in på http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/lista_artiklar.asp?lngArticleID=3189&lngCategoryID=1483 , där finns ett bra program "Bluffstopparen" som förhindrar uppkoppling med annat nummer än det som är godkänt. Tack för hjälpen. Gå igenom alla startupgrejer (skriv msconfig i "kör") och kolla vad det är som är dialern.kapade modem
Så är det någon som vet hur man kan gå tillväga eller om det finns bra program som kan ställa maskinen till rätta.
Mvh
Kjell IdeskärSv: kapade modem
Ta bort den som du har nu och lägg sedan in den rätta, där efter så frågar modemstopper om det är godkänt nummer.Sv: kapade modem
Men tyvärr använder han windows -98. Så bluff stopper fungerar inte.
MVH
KjellSv: kapade modem
Ta bort grejer en och en och kolla vad som händer. Om du stänger av något program som uppenbarligen ska startas (ett med en synlig ikon) lägger du tillbaks den.
Märker du ingen direkt skillnad så KAN det vara det programmet som är dialern. Vänta då ett bra tag. Om den börjar ringa upp någon gång under tiden så har du tagit fel program, så går du igenom dem på det viset.