Hej Kolla in företagets hemsida, där kan t ex finnas insticksprogram eller liknande. Hej Det finns ett program som jag tycker är bra men det bero på om du ska ha bilder som tar ny bild efter en viss tid eller rörande bilder (Det fungerar inte det programmet jag har men visst om man lägger den att den ska läggas upp efter 1 sek så fungerar det sådär men det blir inte bra tycker jag i alla fall) Hej Det programmet som jag testade hade ett enkelt FTP program i sig så man behövde bara skriva in namn och lösen och vad filen (JPG-filen) skulle heta Webcam Uploader 2000 är nog det bästa!Webkamera
Jag har en lite fundering. Jag skulle vilja ha min webkamera på min hemsida.Men hur gör man?? det är den stora frågan.
Är det någon som har en ide om hur man går tillväga?
MVH
MagnusSv: Webkamera
Annars kan du leta upp en sida som har en webkamera och kolla på source. Kanske det kan ge ledtrådar. Ett ganska bra sätt i andra fall också.Sv: Webkamera
Jag har en Logitech kamera och har kollat lite efter vettiga grejer men hittar inget vettigt hos dom. Det program som följde med hade så man kunde få online kamera men bara i 30 dagar sedan fick man ta fram stora kontokortet om man ville fortsätta och det har jag ingen lust med. dessutom vill jag ha kameran på min egen sida. http://supporten.has.it
MVH
MagnusSv: Webkamera
Sv: Webkamera
Jag har hittat ett litet fin program nu som jag tänkte använda mig av.ConquerCam heter det.
Som jag förstått så lägger man bara en länk som öppnar en ny sida med lämplig storlek och på den sidan så ligger det bara en länk till en bild.DVS den bild som kameran tar och sparar på hårddisken.I mitt fall skulle den heta bottom.gif. Rätta mig gärna någon om jag är helt ute och cyklar.
Men hur blir det sedan nä kameran är igång och jag är uppkopplad.Bilden skall ju uppdareas med vissa mellanrum. Sköter programmet om det automatiskt eller bör jag ha FTP-programmet öppet och rätt internetleverantör.Sv: Webkamera
Sv: Webkamera
Uppdaterar bilden så ofta man vill på sin egen hemsida.
Bara att skriva in sina FTP-inställningar.
http://acsoftwares.com