Har i dagarna fått 10 mbit/s från Bredbandsbolaget och det verkar ju bra, första gången jag var inne på SF Anytime och skulle se en trailer gick bra då man först var tvungen att Individualiserad MediaPlayern och testa uppspelningen. Nu är problemet löst för mig, jag hade 5 ip-adresser (dynamisk) och bestälde nu en fast ip-adress via mitt konto hos Bredbandsbolaget så nu kan jag se filmerna utan problem.SF Anytime och Bredbandsbolaget
Dagen efter var jag tvungen att köra in windows xp'n igen och jag gör det från en Ghostfil jag har så alla inställningarna och programmen ser likadana ut för varje gång, nu kan jag inte Individualiserad MediaPlayern och hastigheten ligger bara på 1 bit/s ?????? har givetvist pratat med Bredbandsbolaget som skickade mig vidare till SF-Anytime som i sin tur skickade tillbaka mig till Bredbandsbolaget (phu) och som menar att det är bredbandsbolaget som ska se till att det funkar för oss kunder.
Ska passa på att säga att jag har en dynamisk uppkoppling som har 5 ipnummer som den byter med, jag har en router men den tar jag bort när jag testar mot SF-Anytime och har ingen annan brandvägg som spärrar port 1755 som den går på.
Får felmeddelandet att servern kanske ligger nere eller att adressen kanske inte stämmer, får ingen kontakt alls när jag gör testerna, har läst lite i olika forum och börjar tro att det ligger hos Bredbandsbolaget om man tittar på helheten av dom frågor och svar jag har läst.
Kan detta ha göra med att jag har ett dynamiskt ip eller är det något hos Bredbandsbolaget som gör att dom spärrar mig omedvetet?
/MickeSv: SF Anytime och Bredbandsbolaget
Problemet ligger i att man har dynamisk ip-adress.