Hej! Kanske en "luddig" förklaring, men fråga gärna så ska jag försöka förklara bättre. Ingen som kan hjälpa mig med detta!!? =( Eftersom du inte har skrivit i vilket språk du har tänkt att göra detta är det lite svårt att tipsa om sätt att ladda hem sökresultatet. För att parsa svaret bör du dock titta på reguljära uttryck/regular expressions/regexp/regex (kärt barn har många namn...). Då jag med säkerhet VET att jag postade detta inlägg i forumet "vb-sektioner - internet", så är det alltså Visual Basic som jag använder. OK, på denna sidan där man läser inlägget står det bara "Forum: internet"... Då kan detta program vara till hjälp: http://www.pellesoft.se/communicate/userprogram/program.aspx?tid=619. Sedan är det "bara" att lära sig skriva regular expressions som tolkar resultatet :)Parsa info från webbsidor!!?
Jag hade tänkt att skapa ett litet program där man kan söka i olika sökmotorer med ett enda knapptryck.
(Sökmotorerna ska finnas "inbakade" i koden, så att man inte måste välja vilken sökmotor som man vill söka ifrån, utan programmet ska kunna söka i många olika sökmotorer samtidigt.)
Svårt att förklara...
Så nu undrar jag hur man "parsar" alla sökresultat från de olika sökmotorerna på ett snygg sätt i programmet!!? (Givetvis så ska man även ha möjlighet att klicka på en länk som går till önskat sökresultat.) Sv: Parsa info från webbsidor!!?
Sv:Parsa info från webbsidor!!?
Jag vet att jag har läst något om detta tidigare på "pellesoft", men nu hittar jag ingen info helt plötsligt. Hmm!!?Sv: Parsa info från webbsidor!!?
/JohanSv:Parsa info från webbsidor!!?
Sv: Parsa info från webbsidor!!?
/Johan