Jag vill ha en trayikon liknande den som kommer upp när man surfar med modem. Alltså, jag hade tänkt så här: Tack pelle, det funkade.Blinkande TrayIkon
Jag har 4 st ikoner som kommer att byta plats med varann, en när det skickas data, en när det tas emot data, en när det skickas och tas emot samtidigt och en när det inte händer nånting alls. Frågan är bara hur jag läser av när det skickas och tas emot data. Är det nån som vet hur man gör, så kan ni väl pränta ner lite kod om det. Kanske en utmaning, vad vet jag. Hoppas att det är nån som vet hur man gör.
/BenganSv: Blinkande TrayIkon
Prova att exempelvis använda dig av detta exempel som grund: http://neofx.hypermart.net/vb/n3o-systray.zip
Här kan du påkalla en animerad ikon och även andra, genom att göra en animerad ikon får du "blinkande" funktion och när du vill stänga av det så byter du ikon.
Exemplet använder API för systray funktionernaSv: Blinkande TrayIkon
Men om jag vill att ikonen ska ändras beroende om det skickas informatioon eller om det tas emot.. Vart känner jag av det och hur gör man.. Det är ju ballt om det blinkar och så, men kanske inte lika ballt som om det blinkade i takt med informationsflödet.
Tacksam för svar.
/bengan