Jag har två undringar... Det verkar som om du har nån dåligt uppdaterad DNS. Gå till kontrollpanelen och välj nätverk och egenskaper för TCP/IP. Gå till fliken DNS och fyll i några DNSér (Ta bort de som finns där (om det finns) för de verkar vara inaktuella) Tack för svaret, men det hjälper inte... jag har ändrat som du beskrev (och startat om datorn) men jag får samma fel... Om du har några proxy inställningar i din browser så prova och slå av dom. <b>Kattis skrev:</b> Vad har du fö internet anslutning? Jag har Bonet ADSL och ie 5.5... > Vissa websidor funkar inte på min dator. T ex har inte Passagen Jar ett konto hos Bravenet. Jag kan logga in från vissa datorer, men inte från andra. Vad kan det bero på och vad kan jag göra åt det?Flera frågor...
- Vissa websidor funkar inte på min dator. T ex har inte Passagen funkat på flera veckor, det måste ju vara ett internt fel? Då visas vanliga 404 - File not found.
En annan hemsida ger felmeddelandet "DNS Update Needed!"
Jag förstår inte...
- Om någon går in på min hemsida och anger en sökväg till en "undersida" som inte finns, kan man göra en egen 404-sida, dit man kommer om man skriver fel adress..?Sv: Flera frågor...
10.0.0.1
195.100.18.33
192.36.73.2
Värdnamn samma som din dators namn, domän behövs nog inte fyllas i.
Har du en egen webbserver så kan du gå in och ändra felmeddelanderna men annars så tror jag det blir svårt.Sv: Flera frågor...
Sv: Flera frågor...
(under verktyg->internetalternativ-> anslutningar->laninställninar)
Kanske...
Mvh
RickardSv: Flera frågor...
<b>- Om någon går in på min hemsida och anger en sökväg till en "undersida" som inte finns, kan man göra en egen 404-sida, dit man kommer om man skriver fel adress..?</b>
Svaret är generellt ja! Men det beror på vad administratören har satt upp för regler. Lättast är nog att maila supporten på Passagen och fråga dom vad som gäller för just Passagen!Sv: Flera frågor...
Uppgradera till en senare version av ie kanske?Sv: Flera frågor...
Min hemsida ligger inte på Passagen utan på Telia. Det är bara det at Passagen inte fungerar och det tycker jag är konstigt... funkar det hos er...?
Ska kolla med Telia.Sv: Flera frågor...
> funkat på flera veckor, det måste ju vara ett internt fel?
Passagen funkar inte för tillfället. Hur länge det har varit så vet jag inte, för jag testade inte förrän precis nu.
> Då visas vanliga 404 - File not found.
Det felet innebär att webbservern som sidan ligger på fungerar, men att sidan som du vill ha fram inte finns. Det är alltså inget fel hos dig.
> Om någon går in på min hemsida och anger en sökväg till
> en "undersida" som inte finns, kan man göra en egen 404-sida,
> dit man kommer om man skriver fel adress..?
Ja, det kan man, förutsatt att den du har hemsidan hos tillåter det.varför?