Hej, Ett IP tilldelas ju internetuppkopplingen, inte datorn (har jag inte rätt?) och jag tror inte att du har samma uppkoppling på ditt jobb som hemma alltså får du olika ip-adresser... jag har statiskt ip på jobbet En kostsam men enkel lösning är att stoppa i ytterligare ett nätverkskort i din burk. Då kan du konfigga ett med statiskt och ett med tilldelad adress. Jag antar att alla inställningar lagras i registret. Om det är så kan du göra två reg-filer. En för jobbet och en hemma. Jag hade det på jobbet en gång. Har du testat med Maskdinvaru profiler? (gissar att du kör windows...) Hej Tjena! http://www.netswitcher.com/ Hej igen... Du behöver inte ha Proxy på när du kör ADSL. Jag hade problem med den när jag körde Frontpage och uppdaterade webben. Stängde av och det var inga som helst problem + att det löste sig med att se bilderna i frontpage (mycket underligt fel)..olika ip adresser vid olika platser
Jag har en bärbar dator som jag använder på jobbet och hemma, problemet är att jag inte kan använda samma ipadresser hemma och på jobbet. Kan man få olika ipadresser via tex hardware profiles på samma nätverkskort vid olika inlogg, någon som har en idé??
Jag använder windows 2000
tacksam för förslag
/markusSv: olika ip adresser vid olika platser
Sv: olika ip adresser vid olika platser
och hemma har jag telia adsl med dynamiskt ip
telia vill ha proxy och grejjor, men det har jag inte på jobbetSv: olika ip adresser vid olika platser
Annars vet jag att det finns program som gör att du får en meny precis vid uppstart av datorn där du ska kunna välja nätverkskonfiguration. Tyvärr minns jag inte vad det heter (var dock ej gratis).Sv: olika ip adresser vid olika platser
Proxyinställningarna lagras i regitret, hur det är med IP adressen vet jag ej, men det borde också vara registret.Sv: olika ip adresser vid olika platser
Sv: olika ip adresser vid olika platser
Jag har testat med hardware profiles men det är samma ipadresser :(
ändrar man ipadress i ena profilen ändras den i den andra....
jag kör win 2000 prof
markusSv: olika ip adresser vid olika platser
I WinXP har jag sett att det finns så man kan lägga till en statisk IP ifall att inte datorn kan spåra upp och bli tilldelad IP via DHCP server. Huruvida det är med en proxy då vet jag inte.
Vet heller inte om det finns något motsvarande i Win2000 Pro.
//JonasSv: olika ip adresser vid olika platser
kostar men funkar (har jag hört)
JohanSv: olika ip adresser vid olika platser
Jag får tacka så mycket för alla svar och funderingar
netswitcher funkar jättebra, och jag är helnöjd.
rekomenderas varmt
mvh markusSv: olika ip adresser vid olika platser
/Pelle