Vi har bestämt oss att skaffa en dedicerad server. Vi håller just nu på att undersöker vilken leverantör vi ska välja. Vi har hittat mängder av leverantörer i alla prisklasser men vilken ska man välja? Vet inte riktigt vad ni ska ha servern till men ni skulle kunna höra med Kolla på citynetwork.se dem är ganksa billiga tror jag, har visserligen ingen erfarenhet av dem men... Tack för tipsen. Vi har beställt en fast ledning istället och sätter upp allt själva. ok, bara lite nyfiken, vad kostar det ifall man ska dra en egen lina hem till säg? I detta fall så är det inte särskilt många besökare så vi valde en 512 kbit ledning. Detta står hos en kollega till oss tack vare närhet till en leverantör. Vi betala i startkostnad 1500:- och sen 1200:- i månaden. Oki, det var ju inte så jätte farligt, men bor man på landet, så blir det lite dyrt :-)Dedicerad server, men vart?
Vi känner till ballous priser, vad vi får mm men vill gärna få förslag på andra leverantörer, gärna även varningar på leverantörer som ni ogillar av en eller annan orsak. Att bara få tips på leverantörer utan ros eller ris ger tyvärr inte så mycket.
Vad vi är ute efter är en prisvärd leverantör som är lätt att ha att göra med. Bra service och kraft i kablarna.
Vill ni inte skriva vad ni tycker här får ni gärna skicka mig ett mail. jan@borsholm.se
Tack på förhand.
/JanneSv: Dedicerad server, men vart?
Arete Internet (Hette P2P tidigare)
www.p2p.se
Otroligt trevliga och tillmötesgående killar som blir som kompisar. Ställer alltid upp ovs kl och man kan ställa hur dumma frågor som helst..
Dom är egentligen internetleverantör så jag vet inte hur dom har det med sql och grejer men ring och prata med dom så får du se..
Mvh
RickardSv: Dedicerad server, men vart?
Sv: Dedicerad server, men vart?
Sv: Dedicerad server, men vart?
Skulle jag beställt en ledning till vårt kontor som ligger lantligt så skulle detta kosta ca 35000 i start samt ca 7500 i månaden genom telia....
(alla priser exkl moms)
Nu börjar det roliga, sätta upp mail- och webbservrar. :-)