Jag har en hemsida som innehåller flash och html och den vill jag bränna ner på en skiva som ska startas automatiskt när cd:n sätts i hur gör jag för att "dra igång" en html fil. och vara säker på att det funkar på varje burk. Det går inte utan något extra program. Jag frågade detta för några år sedan, men jag kan inte hitta inlägget, tror det var i det gamla forumet... Man kan t.ex. göra såhär iaf: Det går aldeles utmärkt att göra en självstartande html-fil. Det går också enkelt att göra en diskett självstartande. Det står att läsa på Computer Club Swedens webbsida. Du klickar på "tips" till höger på startsidan och så på "specialtips" till vänster. I högra menyn längst ner står länkarna till hur man gör. Problemet är ju att det exemplet kräver WSH... Var ligger problemet? Det har funkat alldeles utmärkt på de CD som jag distribuerat. >Var ligger problemet?Vill skapa en autorun fil för att starta en hemsida som är b
Hur ska autorunfilen se ut?
Mvh NiclasSv: Vill skapa en autorun fil för att starta en hemsida som ä
Kompilera följande program i lämplig c++-kompilator till t.ex: cdstart.exe:
#include <windows.h>
void WinMainCRTStartup(void)
{
LPTSTR pszCmdLine = GetCommandLine();
if (*pszCmdLine == '"') {
pszCmdLine++;
while (*pszCmdLine && (*pszCmdLine != '"') )
pszCmdLine++;
if (*pszCmdLine == '"')
pszCmdLine++;
}
else {
while (*pszCmdLine > ' ')
pszCmdLine++;
}
while (*pszCmdLine && (*pszCmdLine <= ' ') )
pszCmdLine++;
int r = (int) ShellExecute(NULL, "open", pszCmdLine, NULL, NULL, SW_SHOWNORMAL);
ExitProcess( r>32 ? 0 : r );
}
Sedan ser Autorun.inf ut såhär:
open = cdstart.exe index.html
/JohanSv: Vill skapa en autorun fil för att starta en hemsida som ä
Sv: Vill skapa en autorun fil för att starta en hemsida som ä
/JohanSv: Vill skapa en autorun fil för att starta en hemsida som ä
Sv: Vill skapa en autorun fil för att starta en hemsida som ä
WSH har inte funnits sedan datorns födelse utan är ganska nytt. Jag vet inte i vilka versioner av Windows/IE den började levereras, men det är inte alls omöjligt att du kan få problem med äldre installationer... Sedan finns det ju de som har avaktiverat WSH pga risken att bli smittad av scriptvirus.
/Johan