Trevlig artikel som säkerligen är hjälpsam för den glade lille nätverks adminnen :) Tack för feedback! Sådant gillas!Dela bredbandsanslutning - Kommentar
En kommentar dock, du skrivet att bredbandsrouter är ganska dyrt. Men de kostar ju nu mera från 1100kr för exempelvis en Netgear. Det är ju billigt med tanke på att det i den finns:
- Brandvägg
- Vidarebefodring
- Surfkontroll (tidsstyrd)
- DHCP
- 4 portars 10/100 Switch
Dessutom så är det ju väldigt enkelt att få fart på nätverket. Köpte mig en sådan för några veckor sedan och det var bara att plugga in och köra på en gång (hade konfiggat för burken för DHCP redan).
Kanske skulle vara intressant för nybörjaren att även få lite info på hur detta fungerar.
Förövrigt en trevlig artikel, keep it up!Sv: Dela bredbandsanslutning - Kommentar
Ja, jag satt och funderade på hur mycket jag skulle ta med men det fick bli bara om den inbyggda delningen för att hålla artikeln lite kortare. Eftersom bredbandsrouters är såpass enkla att installera kändes det inte som om jag behövde gå in djupare på dem, men helt klart kanske man bör kika lite på brandväggsbiten. Att man behöver brandvägg funderade jag på att ta med men jag tänkte att det kanske passar bättre i en separat artikel. Dela bredbandsanslutning del 2 kanske?
Kul förresten att så många har varit och kikat på artikeln! Det hade ju varit tråkigt att skriva en artikel som ingen någonsin läste...
/ David