Hej! Har du lagt till en regel i din BV som öppnar för pop trafiken utåt i från din webserver ? Allt fungerar som det skall utom att skicka mail ut. Att skicka mail mellan burkarna fungerar, inkommande mail fungerar. Hej Tack för att du tar dig tid, detta är väldigt irriterande. Nej, jag får inga felmeddelanden, mailen "bara" försvinner. Jag vet inte om jag kan spåra dem på något sätt för att se vart de tar vägen, jag har i alla fall inte hittat något sätt. hmm Exchange-problem med SMTP
Min miljö:
En maskin med fast IP som jag kör som brandvägg med WinRoute. All port 25, 80, och 110 trafik vidarbefordras till min webserver som står i ett privat nätverk(192.168....). På min webbserver kör jag även Exchange 2000 och här kommer mitt problem. Min POP3 fungerar perfekt alla mail kommer in som de skall, men det går inte att skicka ut.
Någon som har stött på detta (och förhoppnigsvis löst det) får gärna hjälpa mig.
Tack på förhand! Sv: Exchange-problem med SMTP
Sv: Exchange-problem med SMTP
Får du inga error??
Kollat i Exchange om du kan se om mailen studsar nånstans eller likande ?? Sv: Exchange-problem med SMTP
Jag har inte kört exc.. 2000.
Men i 5,5 så finns där så man kan se var mailen ligger, typ väntar på leverans och likande. Mina hamna där när jag hade dns problem.
HAr du kollat i den postlådan som exchange skickar errorna i ??
Du kan inte på nåt sätt logga trafiken i din BV så du kan se där om det går ut nån trafik ??
/Jonber