Jag kör win XP och ICQ 2002b, när jag VÄXLAR användare i XP och sedan återgår till mitt konto så har ICQ lagt sig i nått väntläge och kommer igång igen när jag växlat tillbaka, detta är inte så smart tycker jag, går det att åtgärda? Appropå ICQ ... Jag lägger till detta: är det inte roligare att lösa frågan via något reghack?:) eller nått annat hack för den delen. Som programmerare ska man ju på allting:) Jag har ju inte 2002 alls själv, utan uppgraderade ganska nyligen bara till 2001. Men borde det inte finnas någon inställning där man kan bestämma hur ICQ ska agera vid olika händelser, som byte av användare i XP, energisparläge mm? Gå igenom de inställningar du kan hitta om du inte redan gjort det. Jag har kollat igenom icqklienten men hittar inget om detta, det fanns ju på 9x-versionen(nån av dom) att stänga av den grejen men hittar inget på denna. Inte heller på icq:s sida, har mailat dom o frågat. Vi får se om det kmmer nått svar, min tillfälliga lösning är att döpa om filen Ndetect.exe, då felmeddelar sig icq men stannar kvar i påloggat läge. Ntdetect är väl den där jobbiga prylen som kollar om man har kontakt till internet och kickar igång ICQ om så är fallet? I så fall kan du avaktivera den i inställningarna. Tror det är den som startas när man väljer att ICQ ska startas automatiskt vid uppstart av Windows. Ok, ska kolla. Fast varför den lägger sig i när det finns nät fattar jag inte:-) Om den ligger i Current User så är det för att den aktiveras när man byter användare och då "ser" att det redan finns en anslutning ... Är i alla fall en teori ...ICQ & XP
MVH / BennyVersion av ICQ?
Jag har inte uppgraderat till 2002 än. Finns det någon vinst med att göra det? Är det möjligt att backa till tidigare version om man "ångrar sig"?
Det har ju varit minst sagt knöligt tidigare.
/EE *undrar*Sv: ICQ & XP
Sv: ICQ & XP (OLÖST)
Har du testat att söka på ICQ's hemsida? Kanske finns något att hämta där?
Lycka till.
Mvh
/EESv: ICQ & XP (OLÖST)
Enligt icq så känner den filen av tcp/ip men det kan ju inte stämma för datorn har ju kvar den trots växlande av anv... skumt.
tack för engagemanget:)Sv: ICQ & XP (OLÖST)
Kolla i registret att den inte ligger med i RUN eller RUNSERVICES om du ändå inte vill att den ska starta och inte hittar inställningar för det.
Mvh
/EESv: ICQ & XP (OLÖST)
Sv: ICQ & XP (OLÖST)
Hoppas det ordnar sig.
Mvh
/EE