Hej Först och främst kan du börja med att ta bort all jobbig reklam, vansinnigt störigt. Direkt när jag kom in på sidan fattade jag ingenting vad sidan egentligen handlade om. Jag uppfattade det som moneymaker6 inte var intresserad av design tips utan det var ett förtäckt sätt att få oss att gå till hans sidan för att sen klicka på reklambanners... åh nej... inte ännu ett sånt där j*vla desperat försök att tjäna pengar genom att göra en sida med bara bannrar! det är ingen som längre tror på att tjäna pengar genom att klicka på andras banners, så det lopper är död kört hehe..=D Har kollat Jag gillar webdesign och tycker att du bör jobba mer med Det var det sämsta jag har sett (värre än mina egna t.o.m), har nån verkligen ansträngt sig för att få ut en sån sida på weben??? Jag håller med om att sidan suger, men jag tror att det var lite konstruktiv kritik som moneymaker är ute efter. Här är några tips;Hemsidesbedömning!!!!!!!!!!!
Här finns det nog många som kan ge mig lite tips om hur jag ska förbättra min hemsida.
Jag har en ny under uppbyggnad och vill ha lite tips om vad folk vill ha och vad jag kan förbättra på min hemsida.
Hoppas få lite både ros och ris och lite hjälp till förbättring.
http://w1.855.telia.com/~u85531926/Startsidan.htmSv: Hemsidesbedömning!!!!!!!!!!!
Det du nu bör fundera över är dels ett mervärde med sidan samt att se till att besökare lätt kan uppfatta vad sidan handlar om.Sv: Hemsidesbedömning!!!!!!!!!!!
/JanneSv: Hemsidesbedömning!!!!!!!!!!!
Sv: Hemsidesbedömning!!!!!!!!!!!
Sv: Hemsidesbedömning!!!!!!!!!!!
iden är ju rätt bra...men det är ingen som orkar tjäna pengar via bannrar...man får ju tex 10öre per timme....för tjäna ihop 1kr måste man sitta 10timma...ORKA!! =D
men det är ju upp till var och en...=)
/bjSv: Hemsidesbedömning!!!!!!!!!!!
Kvalificerat skit , fel färger , fel på det mesta !!
tycker
SvenSv: Hemsidesbedömning!!!!!!!!!!!
menyn och eventuellt ändra färgerna något.
Pröva med att lägga huvudrubriker i länkarna, som sedan
har underlänkar. Det blir mer lätt orienterat. Att presentera allt på samma
sida tycker många är bäst men jag tycker man skall organisera. Det handlar om att göra besökaren nyfiken(:-)
Du har mycket på din sida, och jag tycker inte alls den är dålig. Du har
säkert lagt ner både ett och annat, och det tar säkert tid att omorganisera allt. Lycka till! /EvaSv: Hemsidesbedömning!!!!!!!!!!!
Det är så störigt med massa taskiga sidor på internet, man hittar bara skit när man letar efter nåt... illa... illa.Sv: Hemsidesbedömning!!!!!!!!!!!
OM LAYOUTEN:
* Byt den oranga färgen till något annat
* Om du ska ha en grå bakgrund skippa det grå i menyn, det smälter in för mycket och fokusen blir på det oranga
* Ta bort kanterna på tabellen innuti menyn så att det uppfattas mer som en helhet
* Dra ner typsnittet på texterna till samma som du har i menyn. Om du har ALLT i fetstil så motverkar du poängen med att kunna använda det för att dra uppmärksamhet på det som är intressant
* Vänsterjustera menyn så ser den inte så rörig ut.
* Varför ändras bredden på menyn på varje sida???
OM INNEHÅLLET:
* Ja, vad ska man säga... Om det är så att du vill tipsa om sätt att tjäna pengar på så säg det direkt i mitten spalten, introducera dig själv och ditt syfte MYCKET tydligare, det räcker inte med den lilla texten till höger.
Om du verkligen vill att folk ska surfa runt på din hemsida så måste den vara behaglig att titta på och det är JÄTTEVIKTIGT att folk förstår vad det går ut på direkt, annars går dom någon annan stans.
* moneymaker6 top site... vansinnigt rörig! Försök att inte lägga så mycket information på en enda sida, det är ingen som orkar hitta nått där. Hitta på en annan lösning.
Det finns mer att säga men jag orkar inte, men nu har du lite att tänka på iaf.