Hej, Har du stavat fel på url till din exefil? cv.ex -> cv.exe Exe filen körs på klienten. Eftersom databasen ligger på servern kan ej exefilen hitta databasefilen. Om den inte råkar ligga på den lokala datorn. Om du ska köra hemsidan på ett lokalt nätverk. Kan du lägga databasen på en nätverksenhet alla kommer åt och ändra sökvägen till nätverksenhet. Hej, Hejsan alla ni som svart flitigt på min undran.Error vid länk-koppling mellan asp sida och VB kod [LÖST]
Har testat att spara VB koden som en .exe fil (Make 'FileName'.exe) och gjort en länk till .exe filen i asp sidan.
Länken gjordes så här:
<INPUT TYPE="button" VALUE="CV" NAME="CV" onClick="remote=window.open ('cv.ex', 'CV', 'resize=yes');">
MEN efter knapptryckningen kommer en meddelandebox upp med texten:
"Run-time error '-2147467259(80004005)'=Microsoft ODBC Microsoft Access Driver('unknown') is not a valid path make sure that the path name is spellt correctly and that you are connected to the server on which the file resides"
Vet någon vad som kan gått snett?
Jag har nämligen ändrat sökvägen till databasen samt dokumenten så att de blir rätt.
Med Vänliga Hälsningar
Johanna PSv: Error vid länk-koppling mellan asp sida och VB kod
... window.open ('cv.exe', 'CV', 'resize=yes')
om det är så du tänkt att det skall fungera?Sv: Error vid länk-koppling mellan asp sida och VB kod
Sv: Error vid länk-koppling mellan asp sida och VB kod
Det har jag gjort, men det fungerar ändå inte.
Eller ska jag inte ha hela sökvägen med?
//JohannaSv: Error vid länk-koppling mellan asp sida och VB kod [LÖST
Jag hade skrivit in fel sökväg....oohps :0)
Nu fungerar det.
//Johanna