Hur gör man för att kunna se om man har ett nytt mail då man använder Lotus Notes? Vad jag har för mig så finns det en odbc-driver som kan anslutas från VB till Notes- därefter har jag ingen aning men det skall kunna gå att ansluta såsom det vore en vanlig databas. Hejsan...Lotus Notes
Mvh FredrikSv: Lotus Notes
Jag har för mig att Note's hemsida är fullpackad med support så jag tror nog att du finner något där rätt fort.
/pelleSv: Lotus Notes
Jag var inne och tittade på deras hemsida.....det verkar som om man måste installera program på serven....
Kruxet är att det kan jag ej...den står hos vårat moderbolag, tanken var att jag skulle göra en skärmsläckare som visade när man hade fått ett mejl.
När man får ett mail i Lotus Notes så kommer ett litet fönster fram där det står att man har fått ett mail och så bipper det till i högtalaren.
Kanske kunde man känna av när fönstret öppnas eller när ett bip kommer i högtalaren...och då skall skärmsläckaren ändras så att användaren uppmärksammas att mailet har kommit....
Bäst vore ju att kunna känna av fönstret.....kan man se vilka fönster som är öppna?!?
Mvh Fredrik