Funderar på att skaffa ADSL. Vilket företag har det bästa abonnemanget? Jag har Telia hemma och det fungerar bra. Ett driftsstopp på 5 mån. Bostream har bäst, men är dyrast och minst täckning... Valet är Telia om man inte kan erhålla Bostream ! Övriga aktörer är sämre då det uppstår problem. Vissa kan även erbjuda möjlighet att använda egen server, vilket telia kan. Har Telia ADSL själv och måste beröma dom för supporten (svar inom 5 min) och MYCKET kunnig personal, Kanske jag har haft tur nu, vet inte. Det är skilda bolag ! ADSL via E-bolaget. Det är ett Telia ägt dotterbolag. Sedan är det så att det är dyrt för dem att driva detta. Så någon rabatt blir svårt. Ett tips är att gå med i villaföreningen om man äger en villa. Då får man reducerat pris. Tror att det kostar 245kr/mån för villägaremedlem. Jag använder mig av Spray, än så länge inga problem. Har t.o.m. lyckats få nedladdningshastigheter på 80-120 kB/s =) vilket man inte fick med telia.. tillfälligheter kanske, vad vet jag.. Jag har oxå Bostream. Dt är ju snabbast, man har fast ip slipper logga in. Jag har nu beställt ett Sprayabonnemang. Det verkade billigast. Tack för alla svar!Vilket ADSL-abonnemang är bäst?
Sv: Vilket ADSL-abonnemang är bäst?
Bor man i villa och är medlem i Villaägarnas riksförbund (www.villariks.se) betalar man 275:-/mån.
/MattiasSv: Vilket ADSL-abonnemang är bäst?
Sedan är det skitsak samma med resten bara priset/support som skiljer...
Eftersom alla hyr in sig på samma nät (skanovas)
- MSv: Vilket ADSL-abonnemang är bäst?
Igentligen inte skitsamma. Rätt att det är samma nät men inte samma servrar.Sv: Vilket ADSL-abonnemang är bäst?
/RolandSv: Vilket ADSL-abonnemang är bäst?
Har bara en fundering, om man nu har Telia som förval när man ringer, varför ger dom ingen rabatt på uppkoppling då ? Lite snålt tycker jag.
/JuhaSv: Vilket ADSL-abonnemang är bäst?
Hej.
Jag har också goda erfarenheter av Spray. Duktig support, billigt, hyfsat stabilt.
Jag tänkte _bara_ på priset när valde operatör. Det var det viktigaste för mig.
//freddaSv: Vilket ADSL-abonnemang är bäst?
Men särskilt serviceminded är det inte. I fredags gick en swich ned i området. 94 personer utan internet. Tyvär inte tillräckligt många för att det skulle rycka ut.
*Muttrar buttert*Sv: Vilket ADSL-abonnemang är bäst?
Hej.
Jag glömde ju att skriva det jag skulle på förra inlägget... :-)
Det finns ett ställe att jämföra olika leverantörer och priser här:
www.sparapengar.se
//fredda