Jag funderar på att köpa en webkamera när jag får mitt studiebidrag. Jag köpte själv en Philips ToUCam Pro. ~1000:- Jag vill helst ha en webkamera under 500 kr. > <b>I slutet av december förra året köpte jag en Logitech QuickCam Express (tror den hette så) för 500 kr, och jag kände mig blåst så jag lämnade tillbaka den.</b> > Kände du dig blåst för att du inte tyckte om kameran, eller kände du dig blåst för att det var ett för högt pris där du köpte den? jag har den cam:en Det är ju inte världens bästa kamera... Och när du köpte den Hjorten så var det ju myyycket dyraren än vad den behövde vara. Kameran är Logitechs billigaste. Vill man ha en bra så kostar de över 600kr. Visst har den låg upplösning men vad får du för bättre i den klassen ? +frakt blir den dyr. Kolla i stället med den närmsta handlaren. De kan gå att pruta. Det får bli så att jag går omkring på stan, Uppsala, och kollarWebkamera
Så jag undrar vilken som är "bäst" och hur man får bäst bild.
/HjortenSv: Webkamera
USB 1.1
Drivrutiner för Win98/ME/2000/XP/Mac/Linux.
60 FSB
1280x1024
En trevlig bekantskap helt enkelt.
(uppgifterna tagna ur huvudet, de exakta finns på Philips web)Sv: Webkamera
I slutet av december förra året köpte jag en Logitech QuickCam Express (tror den hette så) för 500 kr, och jag kände mig blåst så jag lämnade tillbaka den. Jag letar efter en liknande.
Hm ... !
Kände du dig blåst för att du inte tyckte om kameran, eller kände du dig blåst för att det var ett för högt pris där du köpte den?Sv: Webkamera
Både och. Fast det med kvalitet berodde nog på min okunskap i att konfa den rätt.
det är skitkvalité
tillochmed en noname karema skulle vara bättre
man behöver en massa j-a ljus perfekt riktar för att
ungefär se nåtSv: Webkamera
Jag själv tycker Phillips ToUcam XS är helt okej... Men du kan ju slå en flukt på
http://se.pricerunner.com/photography/webcameras
och se om du hittar något som passar till ett bra pris.
Ta väl hand om dig!
TomSv: Webkamera
Sv: Webkamera
Sv: Webkamera
i några affärer.
/Hjorten