Hej! 2 saker som jag anser vara viktiga att tänka på. Idag nyttjar vi w2k som os för detta. Min förhoppning var att de två frågorna skulle kunna hjälpa till at begränsa urvalet, men så var ju inte fallet! :-) Jag känner flera som har sysslat med IBM WebSphere och gillar det skarpt. Kanske inte så mycket hjälp men det är iaf vana utvecklare jag känner så det kan ju vara en liten vägledning...Plattformsval
Detta skulle kanske hamnat under operativ/teknik istället men hoppas det är ok ändå.
Sitter o tittar på olika lösningar för typer av web-publiseringsverktyg för en större organisation. Inget lätt val, många faktorer att ta hänsyn till.
Vad som är viktigt är att det finns en standardiserad lösning i botten.
Det finns ju lösningar som exvis:
IBM WebSphere
EPiServer
m fl. (Finns massor av fler)
Finns det erfarenheter av dessa? Vad skulle ni rekommendera?
(användarvänlighet/flexibilitet/driftssäkerhet mm)
Skall man satsa på renodlat java eller på typ W2K serverlösningar?
Stort tack på förhand.
/Benke
ps ursäka att frågan är väldigt bred, och inte detaljerad, men det är för att få så många olika uppslag som möjligt. dsSv: Plattformsval
Vilken OS-plattform kör ni idag?
Vilken kompetens har ni idag?Sv: Plattformsval
I övrigt i org finns alla olika typer av OS-plattformar, beroende på affärs/stödsystem.
Tanken är att detta skall vara ett levande system med framtida möjligheter för kommande integrationer mellan olika
Kompetensen för kommande drift mm kan ev komma att köpas in / anställas.Sv: Plattformsval
Då kan jag tyvärr inte hjälpa till mer.
Fråga de utvecklarna som ska arbeta i systemet vilket de helst vill ha, kanske?Sv: Plattformsval