Har installerat win 2000 med IIS 5 för att slippa vara uppkopplad hela tiden när jag testar asp sidor. Men så fort jag uppdaterar sidan så vill den kopplaupp sig mot nätet. Du får ändra inställningen under Verktyg > Internet-Alernativ > Nope vet det men jag skulle ändå installera om och ville ha IIS och inte PWS så jag gjorde så... Tror att det fungerar om du i IE anger att du kopplar upp dej genom ett LAN istället, fast då får du ansluta manuellt när du ska surfa... Vill den fortfarande koppla upp? I sådana fall har du inte fått till inställningen ordentligt... Jag har tyvärr inget modem så jag kan inte instruera dig närmare... Tack så mycket, ja jag har kommit så långt att jag fattat att det är något fel på inställningarna... Hej jag såg att du och jag hade samma problem min lösning var: Jo det fungerar men då måste jag lägga till och ta bort min modemanslutning varge gång jag vill ut på nätet. Inte så praktiskt...Explorer vill kopplaupp...
Jag har satt Work offline under File menyn men det hjälper inte.
Vad göra ???
/MagnusSv: Explorer vill kopplaupp...
Anslutningar så funkar det..
EDIT: (du hade ju engelsk explorer) Tools > InternetOptions > Connections
Ps. Du hade inte behövet installera Win2000 bara för det..
/ErikSv: Explorer vill kopplaupp...
Ska testa...
/JohanSv: Explorer vill kopplaupp...
Jag kan ju inte garantera att detta är felet, men så var det någon gång när jag testade med PWS, fast det var ju rätt många år sedan...
/JohanSv: Explorer vill kopplaupp...
Verktyg > Internet Alternativ > Anslutningar > Lan-inställningar
Här avmarkerade jag allt och klickade OK
När jag sedan ville ut på min http://localhost/minsida.htm kom meddelande rutan om Anslut upp klicka Anslut. Din dator kommer att ansluta dig till server inte till internet.
Mvh
KjellSv: Explorer vill kopplaupp...
/Magnus