Jag undrar vilka portar som ska öppnas för att MSN ska fungera tillfredställande. > <b>Jag undrar vilka portar som ska öppnas för att MSN ska fungera tillfredställande.</b> > <b>uPNP, men det måste väl gå _utan_ det också??? </b> Kan du eller nån annan ge en lite tydligare förklaring? > <b>Kan du eller nån annan ge en lite tydligare förklaring?</b>Öppna brandvägg för MSN
Kanske någon som vet en bra sida där man kan kika efter (finns ju fler program som man vill ska fungera)
Mvh
MolleSv: Öppna brandvägg för MSN
Problemet med MSN är det inte fungerar så. MSN vill ha en router med stöd för uPNP för att fungera fullt ut.
Att bara skicka/ta emot mess kan jag göra utan att trixa med portar, men skicka filer/video går inte utan uPNP.Sv: Öppna brandvägg för MSN
Vad jag vet så gör det inte det, nej!Sv: Öppna brandvägg för MSN
För mig känns det som att det helt enkelt borde var att öppna några portar och låta msn flyta ut där? Eller varför skulle det inte funka? ;)
Mvh
MolleSv: Öppna brandvägg för MSN
Javisst! :-)
Windows Messenger in Windows XP: Working with Firewalls and Network Address Translation Devices
<URL:http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/techinfo/deployment/natfw/default.asp>