Hej i kvällen! Webbläsaren tillåter - och här kommer jag in utan inloggning varje gång... :-) Hur yttrar sig felet? Är du säker på att det är ZoneAlarm som ställer till det? Har du testat att stänga av ZA? jag har för mig att även Hej Tack, Olof m fl! Hej igen!Bredband+brandvägg+internetbank = inge' bra... :-(
Sitter med ett bekymmer som jag inte fått löst idag trots kontakt med support på olika håll - hoppas någon här kan ge mig ett tips!
Har precis installerat Internet Cable och för att "leva som jag lär" så har jag - nu till att börja med i alla fall - valt en mjukvarubrandvägg (ZoneAlarm). Den gör ett hyfsat jobb (tror och hoppas jag!) - men jag kommer nu inte åt att logga in på SEB Internetbank.
Någon som har råkat ut för samma och löst det? Jag har försökt att lägga till URL:n i Trusted Zone men det går inte ändå...
/Lisbeth
aka
LissuSv: Bredband+brandvägg+internetbank = inge' bra... :-(
/LisbethSv: Bredband+brandvägg+internetbank = inge' bra... :-(
/JohanSv: Bredband+brandvägg+internetbank = inge' bra... :-(
ZA blockar cookies m.m i inställningarna..
kolla demSv: Bredband+brandvägg+internetbank = inge' bra... :-(
Jag har inställt på ganska hög säkerhet i mitt IE och hade därför problem
dels på pellesoft men även på internetbanken. Jag löste det genom att
lägga till pellesoft och internetbanken till Tillförlitliga platser.
Observera att det är den sida där du skriver ditt lösenord som skall läggas till.
Fast om du kommer åt pellesoft utan problem så kanske detta inte hjälper.
Som andra redan skrivit så prova att stänga ZA och ändra nivån på säkerhet
i IE för att ta reda på vad som orsakar problemet.
Jag tycker definitv inte att du sen skall nöja dig med en lägre säkerhet utan
när du vet vad som strular så skriv här igen så får vi se vilken hjälp du klan få.
Är det ZA pro eller gratisversionen du använder?
Hade du även uppgraderat Internet Explorer?
Jag har för övrigt föreningssparbanken.
Mvh/OlofSv: Bredband+brandvägg+internetbank = inge' bra... :-(
Jag har gratisversionen och jag har inte testat att stänga av - tordes inte... :-) Men det får nog bli test av detta ikväll...
Det är nog det som måste till för att komma åt inloggningssidan överhuvudtaget. Jag får inga besked från ZA utan endast i IE att sidan inte kan hittas, när jag försöker gå dit.
Hm - det där med ZA och cookies, någon som vet var jag kontrollerar dessa inställningar? Är som ni förstår inte helt hemma i ZA:s värld - ännu... :-)
Tack igen för alla goda råd - lovar att rapportera!
/Lisbeth
aka
LissuSv: Bredband+brandvägg+internetbank = bättre!
Jag lovade rapportera: Jag valde att installera om IE och ZA - jag misstänkte att mitt trasslande efter alla försök hade ställt till det lite FÖR bra för att jag skulle klara att trassla ut det.
Och si - nu funkar SEB Internetbank och min lokala webb och allt annat ser också ut att funka! :-) Fråga inte i detalj vad som var tokigt, det kan jag inte reda ut - men tack för tipsen!
/Lisbeth