Hej. Vet någon här om hur det fungerar. Finns det någon API man kan använda för att skapa ett inloggningsprogram i VB. Jag har fått mina grejor för ADSL nu, men det verkar inte vara inkopplat i skåpet för det skall väl lysa på DSL när det är igång, oavsett om man är uppkopplad eller inte? Njo, du måste logga in varje gång... eller i alla fall varje gång du har loggat ut. Om du struntar i att logga ut brukar uppkopplingen hålla sig i några timmar iaf. Jag lägger upp en app i filarean som skippar explorer delen .. tack så mycket. Men det var källkoden jag var ute efter. Du tror inte att du kan dela med dig av den?(om det nu var du som gjorde den) uhm...jag har sökt efter den där filen (iclogin.exe) på filarean men hittar den inte...är den borttagen eller nåt?!? Jag har försökt att lösa detta problem på min brandväg som också agerar som router. Hmm lagt upp programmet igen .. .verkade ha varit klydd sist ja la upp det eller nått, minns inte ... Hmm lagt upp programmet igen .. .verkade ha varit klydd sist ja la upp det eller nått, minns inte ... Tack..men du, har du lust att dela med dig av källkoden oxå om det e du som gjort programet?!? källkod till programmet finns på hemsidan till programmet: http://www.lysator.liu.se/~bratell/iclogin/Inloggningsprogram för bredband/ADSL
Det är rätt jobbigt att behöva dras med det där internet explorer fönstret. Visst det finns ju redan något sånt där inloggningsprogram har jag hört, men jag vill göra ett eget.
några förslag om hur man kan åstakomma detta. Det fanns en snubbe som gjort en loginmanager för telenordia i vb......det känns pinsamt att fråga om källkoden till den med tanke på att han tar 20 kr för den.
Dessutom är det ju roligare att göra ett eget inloggningsprogramSv: Inloggningsprogram för bredband/ADSL
Nästa fråga, måste man logga in varje gång man startar datorn då? Jag har inte fått något user/password för detta - saknar jag något då?
Hälsningar
/PelleSv: Inloggningsprogram för bredband/ADSL
Och jo, DSL lampan ska lysa. Annars är inte din basstation redo.Sv: Inloggningsprogram för bredband/ADSL
iclogin.exe heter den .. Sv: Inloggningsprogram för bredband/ADSL
Sv: Inloggningsprogram för bredband/ADSL
Mvh PatrikSv: Inloggningsprogram för bredband/ADSL
(I mittt fall så är det Com Hem's Internet Cable men uppkoppling 'behandlas' på samma sätt)
Ip, Dns servrar och gateways sätts dynamisk, dhcp. Själva gatewayen forwardar inte dig förrän du finns i deras databas som du läggs till i genom att logga in. Inloggningen i sig är simpel. Två variablar som skickas via http protokollet(titta på källkoden på inloggningssidan).
Om någon är intresserad så behöver man inte javasupport för att logga in. Man kan undvika det. De har det där bara för att kunna redirekta en lite hit och dit(antar jag). Du kan altså logga in via Lynx i Linux.
Jag fick ett perl script som skulle logga in en automatiskt när man körde det. Tyvär så har telia uppdaterat sina prylar så att skriptet är inaktuellt men det går ju att skriva om..
mvh FransSv: Inloggningsprogram för bredband/ADSL
Mvh Patrik..Sv: Inloggningsprogram för bredband/ADSL
men jag har för mig att det var gjort i C++ om jag inte minns helt fel