någon som vet något bra program man kan göra hemsidor i. Vet inte riktigt om DreamWeaver är enklare. DreamWeaver var bra men knepigt att göra sidor i men det var klart bra till att göra tabeller i. För många versioner sedan använde jag arachnophilia, som dock inte är ett wysiwyg-program vilket jag tror att du söker. Nyare versioner är tyvärr skrivna som javaapplikation, vilket jag tycker är jobbigt att använda. Numera använder jag HTML-kit de få tillfällen jag skall göra html-sidor. homesite har jag testat var inte riktigt min grej fick för något år sedan ett program på en cd från en tidning. vilka som jag anser vara bra är Microsoft Frontpage 2002 och Dreamweaver 4 jag e ganska dålig på html kod tycker det tar tid innan det blir resultat. Ett program jag använt som jag tycker är väldigt bra heter "1st Page 2000", men det var ett bra tag sedan jag gjorde nån websida, så jag vet inte var det finns. Finns det inget sjysst program som bara färgar ASP-koden på ett snyggt sätt? I klass med Anteckningar från MS men färgkodande. Så vill jag ha det, lätt och simpelt men så man lätt ser var t.ex If-taggarna går, det bästa vore om det gick att göra som i .NET, det kommer ett minus som man kan klicka på och då fälls ett helt kodblock ihop! prova ultraedit, juste texteditor med mycket funktioner men ändå lättbegripligt. Här har jag en liten lista på program:hemside program
liknade frontpage fast bättrre och enklare.
ni får gärna skriva en länk till deras hemsida så man kan ladda ner demo och testa lite.
alla programidéer är välkommna.Sv: hemside program
Men det finns iaf att ladda ner på www.macromedia.com.
Själv använder jag det bara för lager/tabeller/frames.
/HjortenSv: hemside program
någon mer som har någon bra idéSv: hemside program
Wysiwyg-program har en tendens att tillverka mycket "skräpkod", därför rekommenderar jag att du använder något som bara färgar koden och har förenklande hjälpmedel.
Några länkar:
<URL:http://www.chami.com/html-kit/>
<URL:http://www.arachnoid.com/arachnophilia/>
/IvarSv: hemside program
det hette något med neo tror jag men det fungerade så att man la dti det man ville ha så skrev den html koden till det i bakgrunden.
sen när sidan var klar skickade man bara upp den i det programet så la den upp mappar och alla bilder.
var liknade dreamweaver.Sv: hemside program
men sen om är extra knodig så kan man göra det mesta i antekningarna.Sv: hemside program
vill ha mer grafiskt program.
gillar inte frontpage 2002 alla grejor har fasta punkter och så funkar inte länkarna som jag vill.Sv: hemside program
Programmet ger möjlighet att dels redigera kod väldigt enkelt, dels att använda wysiwyg-teknik, dessutom kan man "previewa" med vilka webbläsare man vill.
/Niklas JanssonSv: hemside program
Sv: hemside program
du kan även ställa in vilket programspråk du programmerar för att få koden "färgad"
http://www.ultraedit.comSv: hemside program
1. HomeSite 4.5 det är ganska bra för det finns tre olika fällt edit, Browse, Design, i edit så finns det en filk till vänster är det nummer för verje rad det kan var ganska bra.
Sen finns det lite mer. Det finns klara menyer för asp så att om man klickar på en sak så srkiver den färdigt en lite kod så sliper man göra det själv.
2. ASP Express det finns bara ett fällt om jag minns rätt och man kan koda teckten bara men det finns knapar för att infoga en asp-objekt i detta program också.
3. Visual InterDev kanske det skarpaste verktyget för asp kodning. Om man höger klickar någon stans i kod fälltet så får man fram en meny där men kan se vad man ska infoga. Det medföljer maser med små finesser som kan vara bra att ha. Detta med följer Visual Studio.
Det som jag skulle vällja här själv är HomeSite 4.5 eller Visual InsterDev men sen är ju ASP Express en shareware-program så att man kan ladda hem det gratis.
//CatFur - Daniel