Hallå! "en med bredden 265 och en med 100%", detta kan nog vara problemet?!? Det skulle ju betyda att tabellen blir bredare än 100%... Nja, så vitt jag vet betyder det att den td-tag som har 100% "tar allt ledigt utrymme"... i alla fall är det så som pellesoft är uppbyggt (har tjuvkikat lite på hur sidan var kodad, med avseende på just tabeller)...Lite table-problem...
Har lite problem med min sida... jag har menyn på vänster sida i en <td> med rowspan 2, och på höger sida har jag en rubrik delad i två delar (en med bredden 265 och en med 100%). Raden under har colspan=2. Problemet är att den som skall ha bredden 265 pixlar blir bredare - det är ju meningen att den med 100% skall ta allt utrymme (utvidga sig beroende på fönsterbreden)... hur skall man lösa detta? Det funkar ifall man sätter en bild eller en massa text i den med 100%, men det kan man ju inte ha eftersom upplösningen ändrar hela tiden och därför mängden text som krävs...
Har liknande problem att td-taggar med en pixels bredd blir bredare i Netscape. Det är i princip likadana linjer som de svarta finns på pellesoft. Någon som har en aning varför det blir så.
Hoppas någon orkade läsa detta :-)
Mvh,
ZapataSv: Lite table-problem...
/JohanSv: Lite table-problem...