Detta problem har tagits upp tidigare, men såvitt jag vet inte fått någon lösning. Nu då vi har Microsoft personal här kanske de kan lösa det. På vissa sidor, t.ex svt.se, visas endast rektanglar med kryss. På andra, bl.a de jag gjort till mig själv och andra personer, fungerar det. Det är inte alltid som problemet uppstår, kanske i 99 fall av hundra. Netscape 4.x fungerar som regel där IE6 inte fungerar, men det är irriterande att behöva växla webbläsare. Kan man installera IE5? I mitt fall använder jag Win98. Vad menar du? Jag har IE 6.0 med SP2 på win98 SE utan problem... Har ALDRIG hänt... Testa att installera om ie? Har aldrig haft något liknande problem med IE6 jag heller. Hej, 1. När uppstod problemet? Hej, Jag vet inte om det beror på hot om avinstallation, men idag har min IE6 och OE6 fungerat på 'siter' som den tidigare inte accepterat.Problem med att visa bilder i IE6 och OE6
Sv: Problem med att visa bilder i IE6 och OE6
I de fall där problem uppstår slumpvis så är det oftast mycket svårt att hitta en lösning.
Därför brukar jag åtminstone vilja ha denna information:
1. När uppstod problemet?
2. Uppstår detta beteende på en annan maskin med samma/liknande konfiguration?
3. När dessa röda kryss visas, går de bort genom en Refresh eller genom att du stänger ner IE och öppnar igen?
mvh
NicholasSv: Problem med att visa bilder i IE6 och OE6
SVAR: Det uppstod då jag installerade IE6 från IE5.5
2. Uppstår detta beteende på en annan maskin med samma/liknande konfiguration?
SVAR: Jag har själv endast en maskin med denna konfiguration, men jag tror att bl.a SvenPon har haft ett inlägg med liknande problem (IE6 och Win98).
3. När dessa röda kryss visas, går de bort genom en Refresh eller genom att du stänger ner IE och öppnar igen?
SVAR: Nej. Jag har funnit att sidor med denna text: <META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html;charset=iso-8859-1"> ger problem
medan denna: <META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html;charset=Windows-1252"> inte ger något problem.
Måste jag avinstallera IE6 för att kunna installera IE5?Sv: Problem med att visa bilder i IE6 och OE6
Nog kan du prova att avinstallera IE6 om det löser problemet.
I annat fall kan du ju pröva att uppgradera IE6.
Fråga: Har du gjort några inställningar IE6 som du tror att åstadkommit detta?
//NicholasSv: Problem med att visa bilder i IE6 och OE6