Finns det något sätt att inkludera en separat textfil i en .hta sida? Jag har en .hta sida som enbart innehåller tilldelninga av värden på variabler. När man kör denna sida så vill jag inkludera själva prgorammet från en annan sida. Låt start.hta vara din applikation, skapa sedan en html-fil, ej app, som du läser in i en gömd iframe. På onload på den iframen kopierar du över innertext (skippa <script> taggarna i den filen) och kör med document.body.innerHTML+="<script language='vbscript'>"+innerHTML på iframen+"</script>" Det är just det att jag vill att användarna ska starta applikationen med variable.hta. Tanken är att man ska ha ett antal konfigurationer (variable1.hta, variable2.hta osv) Dessa ska vara enkla att administrera, helst ska den se ut som en ini-fil. När start.hta öppnas vet man ju inte vilken variable.hta som användaren har valt. Ett alternativ skulle vara om man kunde skicka med en parameter när man drar igång start.hta (start.hta?v=variable1.hta) men det verkar inte heller fungera... gör istället: en hta för varje konfiguaration SAMT en html-fil för varje. Tack! Det borde fungera om det inte var för att jag behöver använda vissa filsystems-funktioner vilket bara tillåts i en hta-fil..."<!--include file" i HTML Applikation (.hta)
variable.hta:
<code>
<!--include file="start.hta"-->
<script language="VBScript">
Sub GetValues
value1="test1"
value2="test2"
end sub
</script>
</code>
Vad jag har förstått så fungerar inte include i en hta sida. Kan man lösa det på annat sätt? start.hta är en websida som presenterar variablerna och ger möjlighet att ändra dom innan själva programkoden körs...
Tanken är att man underhåller variable.hta sidorna med rätt värden och slipper rota igenom en stor hta sida för att ändra på nån variabel...
//JesperSv: "<!--include file" i HTML Applikation (.hta)
Antagligen får du ett fel om att du måste stoppa in en parameter till i <script> taggen som du stoppar in i innerHTML... Bara skriva dit den då eftersom att jag inte kommer ihåg vad den heter just n u...Sv: "<!--include file" i HTML Applikation (.hta)
//JesperSv: "<!--include file" i HTML Applikation (.hta)
start.hta är start.htm istället
skicka med ?html-filens-namn
Sedan kan man läsa det efter ? med document.location.vad det nu är (slå upp location objectet i msdn)
Då vet dui vilken adress som skall vara i iframenSv: "<!--include file" i HTML Applikation (.hta)