Hej, Gränssnitt i nyhetsbrev
en av mina uppdragsgivare är ett förlag och jag på och utvecklar gränssnittet för ett kommande nyhetsbrev. I skrivandes stund består det av ett html-dokument med en bild, samt en klient image map till bilden. Det här fungerar i Pc både i IE och NS epostprogram. Problemet är Mac-användarna. I förlags- tidnings- och tryckbranschen finns många Mac-användare och har skickat ut några testbrev med dåligt resultat. Antingen visas bilden men länkarna fungerar inte, eller så visas ingen bild. Alla som bara tar emot oformaterad text ingår inte i den här diskussionen, de får klicka på en länk till www och/eller öppna en bif. PDF.
Har provat att öppna nyhetsbrev jag fått i ett Netscape epostprogram, med högst varierande resultat bara där och jag jobbar ändå på PC.
Så, detta problem måste ju vara vanligt bland andra webmasters. Har ni några synpunkter, tips på siter eller annat, så vore jag hemskt tacksam. Eller det kanske finns någon fiffig mjukvara man kan använda som är plattformsoberoende förutom pdf (oh, ljuva tanke!)
Bästa hälsningar,
Lis Rosenqvist