Efter att jag startade om datorn ikväll så upptäckte jag att de ikoner som respresenterar mappar i trädstrukturen under Windows Explorer har försvunnit. Är det någon som vet hur man kan fixa detta? Det funkar visserligen men det ser förjäkligt ut. Vad gjorde du innan du startade om? Något installerat/avinstallerat? Jag misstänker att filen med den ikonen är antingen korrupt eller saknad alt. att windows ikon-cache är korrupt. Antagligen det sista. Har du testat att starta om maskinen alt. kört ms powertoys/tweakui? Uppdaterade drivrutinen till grafikkortet och blev uppmanad att starta om. Lydig som jag är så gjorde jag självklart detta. jag tycker inte att denna drivrutin, som jag för övrigt installerade utan wizard, borde göra någon ikon korrupt. De finns att ladda ner på ms-sida. Hittade precis Tweak UI och försökte installera med fäljden att felmeddelandet "F:\dwnlds\TweakUIPowertoySetup.exe is not a valid Win32 application". För att se hur det ser ut kan man gå till http://fumei.dyndns.org/skitwindows.gif. Det kanske kan hjälpa lite för att komma fram til len lösning. Ah... Säkert nå't skumt med antingen nå'n ikon-dll alt. registret... Nu har det löst sig i alla fall. En fråga: Har du ett äldre os på c:? Det kan ju vara så att xp försökte hitta ikoner i en systemfil på c:, men dllen där var för gammal så att det inte hittade korrekta ikoner eller något sådant... Nix. Alla hårddiskar var helt rena då jag installerade om WinXp senaste gången.Windows Explorer mappikoner försvunna?
Sv: Windows Ecxplorer mappikoner försvunna?
Angående M$ Powertoys/TweakUI: Vad finns det i dessa applikationer som kan avhjälpa mitt problem?Sv: Windows Ecxplorer mappikoner försvunna?
Har du testat att starta om?Sv: Windows Ecxplorer mappikoner försvunna?
Hmm.. Tillverkar inte Microsoft program för sina egna plattformar längre?
Har ocks åprovat att starta om datorn en andra gång utan resultat.Sv: Windows Ecxplorer mappikoner försvunna?
Sv: Windows Explorer mappikoner försvunna?
Det visade sig att WinXP inte tycker om när man inte har C: som bootdrive. Efter lite pillandes med diverse saker så har jag nu ändrat bootdiskens enhetsbetäckning till C: istället för D: som jag hade förut.
Döm om min förvåning när jag fick reda på att detta var felet.
Det konstia är att jag hade det på exakt samma sätt förut, innan ominstallationen av WinXP, och då fungerade allting perfekt.Sv: Windows Explorer mappikoner försvunna?
Sv: Windows Explorer mappikoner försvunna?