Hur styr man storleken på den textbox som används för editering i en datagrid? <code> Tack, fick det dock inte att funka. Provade med följande Är du säker på att TextBoxen finns på det indexet, testa med FindControl() istället. "Problemet" är att jag använder VS.Net och namngivningen av textboxen kontroller jag inte. Det verkar dock inte finnas några objekt, om jag loopar igenom enligt följande "Problemet" är att jag använder VS.Net och namngivningen av textboxen kontroller jag inte. Det verkar dock inte finnas några objekt, om jag loopar igenom enligt följande <code> Tusen tack! Ibland undrar man ju under vilken arm man har huvet:-)Storlek på textbox i datagrid
Jag skulle vilja ha något liknande
<code>
Datagird.EditItemIndex = e.Item.ItemIndex
e.Item.Cells(2).Controls(0).style("width")="10px"
</code>
Problemet är style inte är tillgängligt
Sv: Storlek på textbox i datagrid
Datagird.EditItemIndex = e.Item.ItemIndex
((TextBox)e.Item.Cells(2).Controls(0)).Width = Unit.Pixel(10);
</code>Sv: Storlek på textbox i datagrid
<code>
dgFram.EditItemIndex = e.Item.ItemIndex
CType(e.Item.Cells(2).Controls(0), TextBox).Width = Unit.Pixel(10)
</code>
men fick ett fel "System.ArgumentOutOfRangeException"Sv: Storlek på textbox i datagrid
<code>
dgFram.EditItemIndex = e.Item.ItemIndex
DirectCast(e.Item.FindControl("textbox_name"), TextBox).Width = Unit.Pixel(10)
</code>Sv: Storlek på textbox i datagrid
<code>
dg_EditCommand(ByVal source As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.DataGridCommandEventArgs) Handles dg.EditCommand
Dim ob As Object
dg.EditItemIndex = e.Item.ItemIndex
For Each ob In e.Item.Cells(2).Controls
i = i + 1
Next
</code>
resulterar i noll objekt. Eftersom jag får ut textboxen måste den ju finnas?!Sv: Storlek på textbox i datagrid
<code>
dg_EditCommand(ByVal source As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.DataGridCommandEventArgs) Handles dg.EditCommand
Dim ob As Object
For Each ob In e.Item.Cells(2).Controls
i = i + 1
Next
</code>
resulterar i noll objekt. Eftersom jag får ut textboxen måste den ju finnas?!Sv: Storlek på textbox i datagrid
sub dg_EditCommand(ByVal source As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.DataGridCommandEventArgs) Handles dg.EditCommand
'Sätt index
'Bind om datagriden
BindDG()
'Gör de ändringar du önskar :) Du kanske får ändra indexet.
DirectCast(dg.Items[e.Item.ItemIndex].Cells[1].Controls[0], TextBox).Width = Unit.Pixel(10)
end sub
</code> Sv: Storlek på textbox i datagrid