visadet="SELECT Distinct blankett_tbl.ID, blankett_tbl.blankett,blankett_tbl.lank,kategori_tbl.katID,kategori_tbl.kategori FROM blankett_tbl,kategori_tbl WHERE kategori_tbl.kategori = blankett_tbl.kategori" Varför länkar du mellan blankett_tbl.kategori och kategori_tbl.kategori, jag utgår från att kategori_tbl.kategori är ett textfält och kategori_tbl.katID är en räknare och primärnyckel? Kategori
RecSet.Open visadet, Conn
Do until RecSet.eof
response.write "<tr bgcolor='#cccccc'><td class='text2' height='22'>" & RecSet("kategori") & "</td><td class='text2' height='22'>Hämta blankett" & "</td></tr>"
response.write "<tr><td class='text1'>" & RecSet("blankett") & "</td><td class='text1'>" & RecSet("lank")
RecSet.movenext
loop
Recset.close
response.write"</td></tr>"
Skriver jag så skrivs rubriken(kategorin) ut för varje blankett. Det kan ju finnas 3 blanketter under samma kategori och då ska ju inte
rubriken skrivas ut för varje gång....Hur gör jag...?Sv: Kategori
<code>
strSQL = "SELECT DISTINCT blankett_tbl.ID, blankett_tbl.blankett, blankett_tbl.lank, kategori_tbl.katID, kategori_tbl.kategori" & vbCrLF & _
"FROM blankett_tbl INNER JOIN kategori_tbl ON blankett_tbl.kategori = kategori_tbl.kategori"
RecSet.Open strSQL, Conn
Do Until RecSet.eof
If LastKategori = RecSet("kategori") Then
Else
Response.write "<tr bgcolor=""#cccccc""><td class=""text2"" height=""22"">" & RecSet("kategori") & "</td><td class=""text2"" height=""22"">Hämta blankett</td></tr>"
LastKategori = RecSet("kategori")
End If
Response.write "<tr><td class=""text1"">" & RecSet("blankett") & "</td><td class='text1'>" & RecSet("lank")
RecSet.movenext
Loop
response.write"</td></tr>"
Recset.close
</code>