Finns det något motsvarande i ASP.NET? Jag menar något sånt här: Du kan visste ha Visible på vanliga html-kontroller. (med runat=server) Hej, Bra, jag ska testa detta ikväll. Testade detta, men det hela vill sig inte riktigt.Motsvarande INPUT TYPE="file" i ASP.NET?
<code>
<ASP:InputFile RUNAT="server" />
</code>
Jag vet att jag kan göra en vanlig INPUT TYPE="file" och skriva RUNAT="server", men jag skulle behöva VISIBLE-parametern som finns på ASP-objekt.
Om jag lägger en vanlig INPUT TYPE="file" RUNAT="server" i en <ASP:PlaceHolder /> (som har VISIBLE-parametern) beter den sig skumt. Om jag väljer en fil och sedan gömmer fältet försvinner texten i den. Om jag skriver sökvägen till en fil och sedan försöker gömma fältet står det "Fel på sidan." i statusfältet.
Någon som har någon idé?Sv: Motsvarande INPUT TYPE="file" i ASP.NET?
Tex. så kan du göra så här
Protected DinInput As System.Web.UI.HTMLControls.* ' kommer inte ihåg förtillfället vad som ska stå här
If A = B then
DinInput.Visible = False
Else
DinInput.Visible = True
End If
Sv: Motsvarande INPUT TYPE="file" i ASP.NET?
Använd
<code>
<input type="file" id="File1" runat="server" />
</code>
I din codebehind (om du kör med det) så borde du ha en variabel som ser ut så här:
<code>
protected System.Web.UI.HtmlControls.HtmlInputFile File1;
</code>
mvh
HerbjörnSv: Motsvarande INPUT TYPE="file" i ASP.NET?
Trodde inte att den hade en sådan attribut när jag inte fick upp en VISIBLE-parameter i VS.NET som jag får på <ASP>-kontrollerna.
Tackar!Sv: Motsvarande INPUT TYPE="file" i ASP.NET?
Jag har två radiobuttons som är i samma grupp. Dessa har jag AUTOPOSTBACK="true" på. Jag har också lagt kod i codebehind vid _CheckedChange på dessa båda. Den koden består av två VISIBLE-satser. En som visar en <ASP:Textbox /> och en som döljer <INPUT TYPE="file">, och tvärtom. Att visa och dölja fungerar bra. Problemet kommer när jag vill att <INPUT TYPE="file"> ska hålla kvar texten man skrev i den, så som textboxen gör. I textboxen kan man skriva "Hejhopp" och sedan dölja och visa den igen, och då är texten kvar. Om jag gör samma på min <INPUT TYPE="file"> så fungerar inte skriptet som kör AUTOPOSTBACK på radioknapparna längre, vilket jag tycker är skumt. Om jag däremot suddar ut allt jag skrev i <INPUT TYPE="file"> fungerar radioknapparna igen. Om jag trycker på "Bläddra" och väljer en fil, fungerar fortfarande radioknapparna, men texten hålls inte kvar.
Lite skumt problem, eller vad säger ni?