Hej, I din Web User Controls code-behind får du lägga dit Get/Set properties som du sedan kan anropa från din .aspx sida. I .aspx sidans code-behind måste du deklarera din User Control och sedan kommer du egenskaperna med minUserControl.propNamn Du kan göra på flera sätt, antingen tittar du på källkoden på denna textbox - då heter den kanske uc1:textbox - då kan du köra request.params("uc1:textbox"). Hej,Hur får man tag i en control i en Web user Control?
jag har ett ASP .Net formulär (default.aspx), i detta har jag lagt in ett antal Web User Controls. Hur skriver jag i codebehind-sidan default.aspx.cs för att få tag i en kontroll i en Web User Control? T ex sätta eller hämta värdet i en textbox.
Jag har testat att skriva namnet på Web User Controlen, wucAddResourceInformation. men då får jag inte upp kontrollerna.
/MagnusSv: Hur får man tag i en control i en Web user Control?
Sv: Hur får man tag i en control i en Web user Control?
Det andra alternativet är att i userkontrollen är textboxen deklarerad som private - ändra det till public. Sen får du på din huvudformulär skriva private mintextbox as uctklass.textbox. Därefter kan du på din huvudsida skriva:
dim data as string = mintextbox.textSv: Hur får man tag i en control i en Web user Control?
jag har gjort alla kontroller i Web User Controlen till public, sedan har jag koden:
<CODE>
System.Web.UI.UserControl wucAddResourceInformation;
System.Web.UI.WebControls.DropDownList cboProducer;
wucAddResourceInformation = AZ.WebDelivery.Web.Admin.wucAddResourceInformation;
cboProducer = wucAddResourceInformation.
</CODE>
Jag får dock inte upp några kontrollnamn när jag punktnoterar på wucAddResourceInformation.
Vad är det som är fel?
/Magnus