Vi bor i ett friskt demokratiskt land.Vi får resa vart Vi vill. Eller låta bli att göra politik av allting? Nu har det framkommit att ! >Nu har det framkommit att ! Sven Åke "the Myth" Persson. En som borstar tänderna i nacken? :-) (hur man än vänder sig har man....) "Plötsligt skall Vi ha beredskap för att ta hem 50 000 människor,är det rimligt" <b>Eller låta bli att göra politik av allting? </b> Konstruktivt av dig att se till att hamna i gott sällskap med den du kallar puckot då! """ mmm ! Jag blir ödmjuk när jag läser att det finns kloka människor därute.Du är en fri människa eller ?
Så fort du far ut i världen så har jag som är hemma ett ansvar att ta hem dig ?
Plötsligt skall Vi ha beredskap för att ta hem 50 000 människor,är det rimligt
Det är så djä.. populärt att "kacka i eget bo",
alla vet att Ni negativa "nissar" får göra en resa till, "look att the bright side"
Vi kommer att bygga upp Pataya mfl och hedra våra kära.
Vi kommer att minnas detta med kärlek.
Vi fick hjälp av den enkla människan.
Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag var tvingad att säga
att vår Statsminister heter Reinfeldt.
Den djä.. kan krishantere att hans avlopp slutar funka.
Obs jag skulle aldrig poletikiserat om detta
om inte idioten klandrat Lejla för hennes resa till Thailand.
Bra Laila Vi skall inte ha nån "brännda" Scandinavier !
Sjävklart Göan Persson det är ditt fel att så många människor rest utomlands !
Vi kan skylla på Göran eller GudSv: Du är en fri människa eller ?
Varför har ett land resurser? För att det ska sättas upp ett spel för gallerierna så att de som har behov av illusioner kan leva rövare?
Trodde det var för medborgarnas fromma som landets styrelseskick förvaltade resurser.
Tror inte det är i egenskap av partitillhörighet personerna klandras utan mer för brist på insikt.
*u-turn* Det var en bra insikt du kom med att Laila kan ha sett till att bränningen stoppades, kanske måste hon vara på plats personligen för det.
*u-turn back*
Men... Vi snackade på jobbet idag om det hennes resa kostar. Inte för att jag har en aning om vare sig det eller vad att leverera kylcontainrar skulle kosta?
När det gäller landsmän borde man prata om kärt besvär och inte om ansvar.
Vare sig vi vill det eller inte kommer boende i Sverige att påverkas för lång tid framöver, därför är det en gemensam angelägenhet!
/AnnSv: Du är en fri människa eller ?
Laila Freivalds har suttit på teater när svenskar sitter på hustaken i Pukét
Nu får det vara nog ! Hur kan hon ! Usch !Sv:Du är en fri människa eller ?
>Laila Freivalds har suttit på teater när svenskar sitter på hustaken i Pukét
>Nu får det vara nog ! Hur kan hon ! Usch !
Ja, dessa sossar!!! Nu får det vara nog!Sv:Du är en fri människa eller ?
Visa mig ditt léende och jag skall tala om vem du är!Sv: Du är en fri människa eller ?
Edit: galghumor = ett sätt för mig att hantera.
Man ska leva som man lär och inte komma med personangrepp när man förkastar att andra gör det, så det är inte menat personligt. Kunde bara inte motstå. Disclaimer på hela inlägget.
/AnnSv: Du är en fri människa eller ?
Det är lika rimligt att vi ska kunna skydda våra egna invånare som att vi ska kunna ta emot och skydda invandrare från utsatta platser, men du kanske inte gillar att staten skyddar och tar hand om sina egna invånare?Sv:Du är en fri människa eller ?
Det var Reinfeldt som började när "pucko:et" ifrågasatte Laila Freivald:s resa dit.
Moderater mfl tycker alltid att människor skall klara sig själv med försäkringar mm.
Staten skall inte lägga sig i den enskilda människans görande och låtande.
Nu plötsligt skall UD ha ansvar för att 100 000 svenskar som reser utomlands får
en säker garanti att dom kommer hem om dom skulle råka ut för nått oväntat.
Staten skall alltså lägga sig i om det blir obekvämt,annars om det gynnar skall dom hålla sig borta !Sv: Du är en fri människa eller ?
/AnnSv:Du är en fri människa eller ?
Konstruktivt av dig att se till att hamna i gott sällskap med den du kallar puckot då!
/Ann
"""
Det hörde väl inte till ämnet?
Regeringen ska inte ha nåt tvång på sig att ta hem tursiter. Givetvis måste de jobba för att
få hem oss Svenskar, men att några dagar efter katastrofen ta upp det i media och göra detta
det stora ämnet är horibelt och korkat!!
Charterbolagen har ansvaret att ta hem sina charterturister, inte staten!
Staten ska hjälpa till i dessa situationer vilket jag anser att de gör - att dömma dem innan
vi har fått hem hälften eller ens påbörjat hjälparbeta är inte en verklighet i mina ögon!Sv: Du är en fri människa eller ?
Inte bara dessa återkommande 10 tal tyckarna hos PelleSoft