Har precis installerat om min lokala utvecklingsserver och när jag kör en av mina applikationer får jag följande fel: Ordet driver borde inte förekomma 2 gånger i samma connectionsträng. Kolla på www.connectionstrings.com och se om du inte skrivit fel. <code> &-et låg visst kvar efter att jag bytt ut den riktiga strängen, server o lösenord osv låg i variabler nämligen.Heltskumt problem med ASP och MyODBC
Feltyp:
Provider (0x8000FFFF)
Huvudservernamnet (SPN) som utdelades undersäkerhetsförhandlingen är felaktigt utformat.
/infocore/system/db.asp, line 9
Rad 9 i db.asp ser ut som följer
connection.Open
som då i sin tur exekverar
connection.ConnectionString = "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};&SERVER=localhost;DATABASE=infocore;USER=root;PASSWORD=XXXXXXX; OPTION=3;"
Någon som fått detta fel tidigare? Har aldrig fått något fel som har att göra med SPN. Verkar helskumt.Sv: Heltskumt problem med ASP och MyODBC
Sv: Heltskumt problem med ASP och MyODBC
connection.ConnectionString= "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};SERVER=localhost;DATABASE=infocore;USER=root;PASSWORD=XXXXXXX;OPTION=3;"
</code>
Du hade fått med ett &-tecken av någon anledning som förmodlingen inte hör hemma där..Sv:Heltskumt problem med ASP och MyODBC
Och enligt connectionstrings.com ska det stå precis så i DRIVER.